استاندار آذربايجان شرقی گفت: مديريت اجرايی استان برای حمايت از سرمايه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف اقتصادی آماده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جبارزاده ديشب در ديدار با مديران دو شرکت سرمايه‌گذاري از کشورهاي ترکيه و روسيه گفت: کشورهاي همسايه دريافته‌اند که آذربايجان شرقي استاني امن و مستعد براي تجارت، سرمايه‌گذاري و مراودات اقتصادي است.

وي با اشاره به رفت و آمد هيات‌هاي اقتصادي از کشورهاي مختلف به تبريز و آذربايجان شرقي گفت: مديريت اجرايي استان هيچ محدوديتي براي حمايت از سرمايه‌گذاري ندارد و براي رفع موانع و مشکلات در اين زمينه آماده است.

جبارزاده  گفت: بخش معدن اولويت نخست سند تدبير توسعه  استان است و با توجه به وجود معادن غني مس و طلا در استان، از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي داخلي و خارجي در اين زمينه حمايت مي‌کنيم.

استاندار آذربايجان شرقي گفت: شرکت روسي با همکاري سرمايه‌گذاران ايراني بر روي يک معدن طلا در منطقه ورزقان کار مي‌کند که اميدواريم تا يک سال آينده شاهد استخراج و توليد محصول از اين معدن باشيم.

وي آمادگي توليدکنندگان استان را براي توليد محصولات کشاورزي متناسب با استانداردهاي کشور روسيه اعلام کرد و گفت: تلاشمان اين است که با برقراري ارتباطات مناسب زمينه حضور تجار ايراني در بازار روسيه و کشورهاي آسياي ميانه را فراهم کنيم.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي هم در اين ديدار از امضاي تفاهم‌نامه بين شرکت ترک و پالايشگاه تبريز براي انتقال نفت کوره توليدي اين پالايشگاه و فراوري آن با سرمايه‌گذاري مشترک خبر داد.

نجاتي با اشاره به سرمايه‌گذاري مشترک بخش خصوصي ايران و روسيه در معدن طلاي خاروانا گفت: تا امروز 30 ميليون دلار در اين معدن سرمايه‌گذاري شده است که در صورت بهره‌برداري از آن براي 400 شغل جديد ايجاد مي‌شود.

الکساندر تساپلين مدير شرکت روسي نيز در اين ديدار با تشريح فعاليتهاي اين شرکت در زمينه معدن و فرشگاه هاي زنجيره اي همچنين نمايندگي خودروهاي اروپايي ، از فعاليت اين شرکت در ايران در زمينه استخراج معدن خبرداد.

ازبک اوغلو مدير شرکت ترکيه اي هم با تشريح زمينه فعاليت شرکت خود نسبت به سرمايه گذاري در استان اعلام آمادگي کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار