مدیرکل استاندارد تهران بر برخورد قاطع و قانونی با متخلفین صنعت غذایی تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، مسلم بیات با تاکید بر نظارت جدی بازرسان استاندارد بر روند تولید و توزیع فراورده‌های غذایی مشمول استاندارد اجباری، از توقیف بیش از 97 هزار بطری آبلیمو و حدود 14 هزار عدد انواع آبمیوه، در دو سال گذشته خبر داد. 

وی افزود: در دو سال گذشته، بازرسان و کارشناسان استاندارد ، مطابق روال و برنامه‌ها ، از مراکز عرضه و تولید آبمیوه و آبلیمو در استان بازرسی و از مجموع 29 نمونه گرفته‌ شده از بازار استان ، هشت نمونه در آزمون نتیجه مردود داشتند.

بیات با اشاره به نام تجارتی دو آبلیمو با عنوان‌های حاسب و دستچین گفت: بیش از 97 هزار بطری آبلیموی غیراستاندارد از مراکز تولید توقیف شد و سه واحد متخلف با نام های شط ، دستچین و حاسب برای انجام مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند. 

مدیر کل استاندارد تهران همچنین در باره آبمیوه‌ها افزود: در طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، در دوسال گذشته پروانه استاندارد هشت واحد متخلف تولیدکننده آبمیوه ابطال شد. 

مسلم بیات افزود: 47 نمونه از بازار گرفته شد که تنها یک نمونه در نتایج آزمون مردود شد و حدود 14هزار عدد انواع آبمیوه غیراستاندارد و بدون مجوز هم توقیف و جمع آوری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار