رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز بازرسی کالاها در سطح بازار در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

بازرسی استاندارد کالاها در سطح بازار در آستانه ماه رمضانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نیره پیروزبخت در حاشیه نخستین همایش تأیید صلاحیت در جمع خبرنگاران افزود: همه کالاهای پرتقاضای مردم در این ماه کنترل و بازرسی می‌شود و پایان ماه مبارک رمضان نتایج آن اعلام خواهد شد. 

وی گفت: پارسال 350 هزار مورد بازرسی از بازار سراسر کشور به عمل آمد که 220 مورد جعل علامت استاندارد کشف و حدود 2 هزار مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در باره حوادث اخیر برای اتوبوس‌های اسکانیا در کشور نیز گفت: در همه موارد برای استفاده از فناوری باید فرهنگ سازی شود. 

پیروزبخت با تاکید بر اینکه سوانح رانندگی از عوامل مختلفی ناشی می‌شود، افزود: در حادثه اخیر خواب آلودگی راننده عامل اصلی حادثه عنوان شده است و برای کاهش نقش عوامل انسانی باید فرهنگ سازی کنیم. 

وی گفت: به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کردیم برای ناوگان برون شهری مانند هواپیماها؛ چك لیست تهیه و قبل از حرکت هر اتوبوس بررسی های لازم اعمال شود. 

نخستین همایش روز جهانی تأیید صلاحیت با شعار تأیید صلاحیت؛ پشتیبانی از ارائه مراقبت های بهداشتی و اجتماعی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان ملی استاندارد و جمعی از فعالان حوزه استاندارد برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار