افت قیمت در بازار آتی سکه

بازار آتی سکه طلا روز دوشنبه در سر رسيدهای تير، شهريور، دی و آبان با افت به پایان رسید و همچنین سكه بازار نقدی تحت تاثير كاهش اندک نرخ دلار و قيمت با ريزش نرخ بسته شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛افت اونس در روزهای پایانی هفته گذشته که بازار داخل در تعطیلات بسر می‌برد، بهای سکه را در روزهای شنبه و یک شنبه تحت تأثیر قرار داد که در این ریزش افت نسبی نرخ ارز نیز بر این بی رونقی دامن زد.

از طرفی روز گذشته بازار سکه نقدی در مسیر کاهشی قرار گرفت و بهای این فلز افت زیادی را نسبت به روز شنبه تجربه کرد که به گفته آگاهان بازار این قیمت کمترین بهای سکه نقدی در سال ۹۴ بوده است.

به این ترتیب، قيمت سکه در بازار نقدی نسبت به روز شنبه افت بیش از 2 هزار تومانی را تجربه کرد، به طوری که در روز گذشته قيمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جديد و قديم به ترتیب 917 و 915 هزار تومان رسيد.

نيم سکه نيز در اين بازار 466 هزار تومان و هر ربع سکه 256 هزار تومان قيمت داشت. همچنين قيمت سکه های يک گرمی هم 178 تومان اعلام شده است.

از سوی ديگر در مبادلات روز گذشته قراردادهای آتی، سکه در سررسيد شهریور ماه، با قيمت 944 هزار و 232 تومان معامله شد که افت قيمت را تجربه کرد. درعين حال سکه های تحويل آبان ماه در محدوده ۹۶۴ هزار تومان معامله شد که افت را در معاملات دیروز به ثبت رساند و در آخر نيز سکه تحويل دی با قیمت ۹۸۹ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی کاهش بیشتر بهای اونس طی هفته جاری و انتظار سرمایه گذاران بین‌المللی در شرایط کنونی و پاترامترهای موجود برای افت بیشتر طلا در بازارهای جهانی، نشان می‌دهد که ریزش سکه نقدی به نزدیکی مرز ۹۰۰ هزار تومان یا حتی زیر آن هم خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۰۰:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
بانک مرکزی با کاهش ارزش پول کاهش قیمت طلا را جبران می کند!
آخرین اخبار