با وجود این که قیمت طلای جهانی طی روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح قیمتی خود نسبت دو هفته اخیر رسید، اما بازار سکه نقدی با بی‌اعتنایی به اونس جهانی، روندی با ثبات و قراردادهای آتی افزایش قیمت با شیب ملایم را تجربه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته در چهار سررسید فعال آتی سکه طلا، بیش‌ترین حجم معاملات به تحویل دی ماهاختصاص یافت به طوری که با انعقاد ۶۲۸ قرارداد قیمت این سر رسید به یک میلیون و ۴ هزار تومان رسید.

همچنین حجم معاملات برای تحویل آبان ۱۱۹ قرارداد بود که قیمت سکه در این سررسید با افزایش 0.09 درصدی به ۹۷۷ هزار تومان رسید. در سررسید شهریور وتیر نیز به ترتیب ۳۷ و ۱۶ قرارداد منعقد شد که سکه تیرماه با کمترین حجم معاملاتی با نرخ ۹۴۱ هزار تومان دادوستد شد و سکه شهریور نیز با رشد 0.11 درصدی قیمت ۹۵۶ هزار تومانی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قیمت سکه در بازار نقدی ثابت باقی ماند، به طوریکه در این روز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ۹۳۰هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۹۲۹ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه در بازار ۴۷۵ هزار تومان و هر ربع سکه ۲۶۵ هزار تومان قیمت داشت. همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی هم ۱۷۹ هزارتومان اعلام شد.

بر اساس تحلیل کارشناسان بازار سکه طلا، به نظر می رسد قیمت این فلز طی هفته آینده مسیر افزایشی داشته باشد و انتظار می رود در اعیاد شعبانیه نبض بازار طلا کمی تندتر بزند.

در بازار جهانی چه گذشت؟

بر اساس گزارش‌های انتشاریافته از سوی رویترز، تقویت ارزش دلار در برابرارزهای معتبر بین‌المللی مانع از افزایش فلز زرد در دو هفته اخیر شده که عاملاصلی آن نیز طی این مدت تضعیف ارزش یورو و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی بوده است.

از طرفی قیمت اونس جهانی به ۱۱۸۸ دلار در روز پنجشنبه کاهش پیدا کرد که بر اساس گفته‌های تحلیلگران اعتماد سرمایه‌گذاران به طلا پس از سقوط قیمت آن تا حدودی از بین رفته و آن‌ها در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی درآمریکا هستند.

همچنین ادامه نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به اوضاع بحران مالی یونان نیزفشار زیادی بر ارزش یورو وارد کرده و این مسئله عاملی شده تا قیمت طلا بافشار بیشتری روبرو شود.

تحلیل گران در خصوص پیش‌بینی بازار جهانی طلا در روزهای آینده معتقدندکه به طور کلی هیچ ارزیابی واضحی در مسیر بعدی بهای طلا در بازاهای جهانی در حال حاضر وجود ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، سکه ، بازار ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار