مدیرکل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن از ثبت بیش از ۳ میلیون و ۱۶۹ هزار خدمت دیجیتال در حوزه استعلام سوابق مالکیت دولتی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مهدی منصوری گفت: در ادامه اقدامات تحولی دولت در حوزه هوشمندسازی خدمات عمومی، سازمان ملی زمین و مسکن توانسته است طی سال گذشته، گام‌های بلندی در جهت توسعه خدمات دیجیتال و تحقق دولت هوشمند بردارد.

مدیرکل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن افزود: این خدمات دیجیتال مستقیم از طریق پاسخ‌دهی الکترونیکی به استعلام مالکیت دولتی از مسیر گذرگاه خدمات دولت (GSB) به شهروندان ارائه شده است.
وی افزود: این عملکرد نه‌تنها از منظر کمی، بلکه از منظر کیفی نیز نشان‌دهنده رشد چشمگیر و تحول‌ساز خدمات فناورانه در سازمان است که منجر به کاهش مراجعات حضوری، افزایش دقت تحلیل‌ها، و سرعت در پاسخ‌گویی به ذی‌نفعان سازمان شده است.

وی دریافت بلادرنگ استعلامات هویتی و مالکیتی از ثبت احوال، ثبت اسناد، و تطبیق شماره همراه و کدملی، اصالت اسناد حقوقی، استعلام اسناد مالکیت، اصالت آرای قضایی، اتصال کامل به گذرگاه ملی خدمات دولت (GSB) و کاهش خطای انسانی در فرآیندها، ایجاد دسترسی لحظه‌ای کاربران سازمانی به اطلاعات حقوقی، پروژه‌ای و مالکیتی املاک، الکترونیکی‌سازی فرآیند‌های حوزه املاک و حقوقی در ادارت کل راه و شهرسازی استان‌ها، مدیریت پروژه‌های آماده سازی زمین‌های دولتی از جمله طرح نهضت ملی مسکن، فرآیند‌های مکان محور در فرآیند‌های واگذاری، حسابداری اراضی، تاریخچه وقایع زمین و استفاده از داشبورد‌های مدیریتی تصمیم‌یار برای پایش مستمر عملکرد کاربران و فرآیند‌ها را مهم‌ترین مزایای عملیاتی این سامانه برشمرد.

منصوری در پایان گفت: این سامانه با حمایت مدیران ارشد و همراهی معاونت‌های تخصصی، دفاتر ستادی و استانی سازمان ملی زمین و مسکن محقق شده و گامی مؤثر در مسیر تحقق دولت هوشمند و ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.

منبع: سازمان ملی زمین و مسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار