عباس صلاحی اوراق وقف را ابزاری برای تجمیع سرمایه های اندک مردم و اجرای پروژه های بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، عباس صلاحی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلوگیری از انتشار اوراق وقف سال ۹۴ از سوی کمیسیون تلفیق و پیگیری و نمایندگان برای بازگشت این قانون به لایحه گفت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس شورای بحث قانونمندسازی و بهره‌مندی ازعواید موقوفات کشور بود به حمدالله طی سالیان اخیر با انتشار اوراق وقفی این امر محقق شد. 

وی افزود: طی سالیان اخیر شاهد برکات و ثمرات بسیاری در جذب مشارکت‌های مردمی در راستای ثبت وقف‌های جدید بودیم در همین راستا نیز چندی پیش اوراق وقف با هدف ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی سرطان در موقوفه مرحوم آیت الله خوانساری اراک بودیم. 

صلاحی عنوان کرد: اوایل اسفندماه سال گذشته که کار فروش اوراق وقف برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان آغاز شد؛ در مرحله اول این اوراق به مدت یک ماه در اسفند ماه سال ۹۲ به منظور ایجاد بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری به فروش رسید و در مرحله دوم از عید غدیر سال جاری تا پایان سال با اضافه شدن بیمارستان تخصصی سرطان در شیراز نیز کار فروش این اوراق از سر گرفته شد. 

وی تصریح کرد: عدم اجازه انتشار اوراق وقف در سال ۹۴ از سوی کمیسیون تلفیق مجلس یکی از دغدغه‌های نماینمدگان مجلس است که امکان برگشت به لایحه را دارد و سعی می‌کنیم با ارائه راهکارهای مناسب به قانونمند سازی جذب مشارکت‌های عمومی برای ثبت وقف‌های معظم کمک کنیم چرا که انتشار اوراق وقفی موجب جذب اعتبارات مردمی و وقف جمعی است که در ازای حذف آن باید راهکار جایگزین مشخص شود. 

صلاحی اظهار کرد: اوراق وقف ابزاری برای جمع کردن سرمایه‌های کوچک در کنار یکدیگر است که با عقد شرعی برای احداث یک پروژه عام المنغه ثبت می‌شوند و چون این کار باید ماندگار و عینی باشند، اولین اقدام در راستای اوراق وقف، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در کشور انتخاب شد. 

وی با بیان اینکه اوراق وقف یکی از ابزارهای جدید مالی برای مشارکت در سنت حسنه وقف است، ادامه داد: افراد با خرید این اوراق در یک وقف جمعی شرکت خواهند داشت. 

نماینده مجلس با اشاره به عملکرد موفق سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای برنامه‌ ریزی‌ها و عملکرد موفق خود شایسته است در بهره وری و استفاده از عواید موقوفات در مناطق محروم با شتاب بیشتری عمل کند زیرا این امر موجب جلب اعتماد عمومی به نهاد وقف و فرهنگ سازی برای مشارکت‌های بیشتر و بهتر در این امر خداپسندانه می‌شود. 

صلاحی خاطرنشان کرد: امروز نیازمند ثبت وقف‌های جدید بر اساس احتیاجات و نیازهای روز هستیم با توجه به مشکلات کشور بهره‌مندی از ظرفیت وقف برای توسعه مسائل فرهنگی، عمرانی، بازسازی امامزادگان، بقاع متبرکه دارالقرآن‌ها و موسسات قرآنی و... بیش از پیش مورد نیاز است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار