رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داد:

آئین‌نامه جدید مسابقات قرآنی کشور در حال تدوین است

حجت الاسلام حسینی گفت: مقام معظم رهبری بر قرائت با خشوع و معنامحور تاکید دارند اما این مهم در آئین نامه داوری مسابقات دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ششمین مجمع سراسری مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع آدینه تهران با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم در طول سه دهه برگزار شده است ، اظهارداشت : زمان آن رسیده است ، بررسی کنیم، این مسابقات چه تاثیری در ارتقا فرهنگ قرآنی جامعه و همچنین انس با قرآن دارد البته هنوز با اهداف عالی برگزاری و اهدافی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند ، فاصله داریم.

وی اضافه کرد : مسابقات قرآن در ایران پیش از ایجاد ساختار قرآنی در وزارت آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات و ... توسط اوقاف برگزار می شده و نقش محرک و انگیزه بخشی را در میان جوانان داشته است.

حسینی با اشاره به اینکه در سال 1360 که این مسابقات برگزار شد ، افرادی همچون استاد پرهیزگار و استاد سادات فاطمی شرکت داشتند ، گفت : در آن سال به تعداد انگشتان یک دست هم حافظ کل قرآن در کشور نبود، اما برگزاری آن دوره مسابقات ، انگیزه ای در جوانان برای تربیت حافظان و قاریان ایجاد کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مسابقات قرآن متاسفانه هم اکنون برای قاریان و حافظان استرس زاست ، افزود : نوع برگزاری این مسابقات را باید تغییر دهیم لذا آئین نامه جدید از دو ماه پیش در حال تدوین است تا مسابقات سطح بندی شود و قاریان و حافظان با کسب حدنصاب هایی به عنوان عالی ، ممتاز و یا خوب سطح بندی شوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر قرائت با خشوع و معنامحور تاکید دارند اما این مهم در آئین نامه داوری مسابقات دیده نشده است ، گفت : توجه به موضوعی همچون صوت و لحن و یا تجوید در آئین نامه مسابقات موجب توجه و رشد در میان جامعه قرآنی می شود .

حسینی اضافه کرد : تدوین آئین نامه جدید مسابقات قرآن از دو ماه پیش بنا بر بازه زمانی 5 ساله پیش بینی شده برای آئین نامه گذشته آغاز شده است و ان شاء الله دوره جدید مسابقات قرآن در سطح شهرستانی بر اساس این آئین نامه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.