ربیعی گفت: وزارت کشور به عنوان تأمین‌کننده امنیت منطقه باید مسئولیت جابجایی مدیریت بقعه متبرکه امام زاده هاشم (ع) را بپذیرد و سازمان اوقاف نقشی در واگذاری و پذیرفتن تبعات این موضوع ندارد.

حسین ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات اخیر پیرامون مدیریت بقعه متبرکه امامزاده هاشم(ع) دماوند، اظهار داشت: اخیراً درخواستی از سوی عزت اله یوسفیان ملا نماینده مردم‌ آمل در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت مبنی بر اینکه امامزاده هاشم(ع) در جاده هراز بر اساس تقسیمات کشوری جزو حوزه سرزمینی استان مازندران محسوب شده و خواستار واگذاری بقعه متبرکه به اداره اوقاف و امور خیریه این استان شدند.

وی افزود: از آنجا که امامزاده هاشم (ع) از سالهای دور جزء حوزه استحفاظی منطقه دماوند استان تهران تلقی شده و مدیریت بقعه متبرکه آن بر عهده اداره اوقاف تهران بوده برخی مقاومت‌های مردمی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه مردم منطقه موافق تغییر مدیریت امامزاده نیستند.

ربیعی با اشاره به نگرانی سید حسین هاشمی، استاندار تهران از بروز مشکلات امنیتی در منطقه دماوند گفت: استاندار تهران درخواست باقی ماندن بقعه مذکور در حوزه اشراف و نظارت استان تهران را داد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری تهران در مکاتبات  خود با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خواستار تعیین تکلیف این موضوع در اسرع وقت شدند.

وی ادامه داد: هدف و سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص بقعه امامزاده هاشم(ع) توسعه کمی و کیفی و گسترش زیرساخت‌های این مکان مقدس است تا مسافران استان تهران یا مازندران و زائران بتوانند در یک فضای کاملاً آرام معنوی به انجام اعمال عبادی بپردازند.

سخنگوی سازمان اوقاف تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان متولی بقاع متبرکه امامزادگان در سراسر کشور موضوع را به سویه دانست و در نامه‌ای رسمی به وزارت کشور و وزارت ارشاد اعلام کرد تفاوتی در ابقا یا واگذاری مدیریت بقعه امامزاده هاشم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استانداری تهران مجدداً درخواستی را برای باقی ماندن امامزاده هاشم تحت مدیریت اداره اوقاف تهران به وزارت ارشاد ارائه داده است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصمیم گرفته تا تعیین تکلیف نهایی تقسیمات کشوری توسط وزارت کشور، مدیریت بقعه متبرکه امامزاده هاشم(ع) تحت نظارت اداره اوقاف تهران باقی بماند.

ربیعی خاطر نشان کرد: این موضوع به وزارت کشور ارجاع داده شده و از وزیر کشور درخواست کردیم در شورای تأمین هر دو استان موضوع بررسی و ارزیابی شود و تکلیف قطعی در ارتباط با تقسیمات کشوری صورت گیرد.

وی یادآور شد: وزارت کشور به عنوان تأمین‌کننده امنیت منطقه باید مسئولیت جابجایی مدیریت امامزاده هاشم را بپذیرد و سازمان اوقاف نقشی در واگذاری و پذیرفتن تبعات این موضوع نداشته و امیدوار است مشکلات مدیریتی دامنگیر مسائل شرعی و اعتقادی مردم نشده و زائران بتوانند با آرامش معنوی در این بقعه متبرکه حضور یابند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خوبه