مجری طرح فاضلاب اصفهان گفت:ساخت تصویه خانه فاضلاب سده و لنجان در قالب قراردادی با صنایع در حال احداث است که آب و فاضلاب متعهد شده پسآب ایجاد شده را در اختیار صنایع طرف قرارداد بگذارد.

علی منتظری مجری طرح فاضلاب اصفهان در گفتگو با خبرنگار انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت فاضلاب سده لنجان گفت:تصفیه خانه فاضلاب سده لنجان با ظرفیت 30 هزار نفر در قالب قرار داد B احداث شده است، این قرار به این صورت است که صنعت هزینه اجرای این پروژه را تقبل می‌کند و شرکت آْب و فاضلاب در مقابل پسآب تصفیه شده را در اختیار صنعت قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود:شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به مدت 30 سال به مجتمع فولاد مبارکه و مدت 35 سال به لنجان پساب خواهد داد که در پایان این مدت در حدود 500 میلیون متر مکعب پساب در اختیار این مجموعه‌ها قرار می‌گیرد که این به معنای عدم برداشت این میزان آب از رودخانه زاینده رود است.

منتظری در خصوص پیشرفت این پروژه گفت:در منطقه لنجان اتمام این پروژه سه سال زمان می‌برد که تا کنون 20 ماه از آن گذشته است.

مجری طرح فاضلاب اصفهان در خصوص مزایای این طرح گفت:پساب تصفیه شده دارای استانداردهای بین‌المللی است و میتوان از آن در صنایع و همچنین تقویت آب‌های زیر زمینی استفاده کرد.

وی در خصوص پیشرفت پروژه در شهر مبارکه لنجان عملیات لوله گذاری و تصفیه خانه فاضلاب از سال 67 شروع و تا سال 92 در دو منطقه نزدیک 170 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است،این پره از سال 92 با تخصیص اعتبارات در طول 20 ماه حدود 300 کیلو متر لوله گذاری داشته‌ایم.

منتظری در پایان خاطر نشان کرد: این طرح در استان‌هایی که با کم‌آبی مواجه‌اند به عنوان منبع آبی مطمئن برای صنایع به حساب می‌آید و از این طریق از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری می‌شود.

 انتهای پیام/

برچسب ها: فاضلاب ، طرح ، ساخت ، تصفیه خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار