مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: تصویه فاضلاب شهری و استفاده آن در بخش‌های مختلف می‌تواند به حفظ سفره‌های زیرزمینی کمک کند.

هاشم امینی مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار نیرو گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: استان اصفهان با دارا بودن تعداد تصویه خانه‌های زیاد به عنوان اولین استان صاحب شبکه و تصویه خانه جمع‌آوری فاضلاب شده است. 

وی در ادامه به ارزش پسآب اشاره و بیان داشت: در شرایط حال حاضر که با خشکسالی مواجه هستیم استفاده از این پسآب‌ها می‌تواند در اموری همچون تقویت سفره‌های زیر زمینی، استفاده از آبیاری فضای سبز، در راستای بیابان زدایی و مصارف صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: آب‌های تصویه شده در تصویه خانه‌های استان اصفهان بر حسب مکانی که قرار دارند در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

همچنین استفاده از این آب‌ها در روان‌سازی رودخانه‌ها و کنترل ریزگرد‌ها قابل استفاده است. 

وی درخصوص کیفیت آب‌های تصویه شده گفت: پسآب فاضلاب‌ها در حد استانداردهای بین المللی تصویه می‌شود، به همین دلیل می‌توان در زمینه‌های مختلف از آن استفاده کرد. 

امینی حجم پسآب در استان اصفهان را 170 میلیون متر مکعب در سال خواند و گفت: استفاده از این پسآب‌ها به معنی 170 میلیون متر مکعب عدم برداشت و صرفه جوبی در آب‌های زیر زمینی و رودخانه است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار