رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به ابهام های هفته های اخیر خبرنگاران زیر بار برخی صحبت ها نرفت و از لیگ حرفه ای تعریف هم کرد.

به گزارش خبرنگار بسکتبال باشگاه خبرنگاران؛ محمود مشحون  10 روز بعد از انتخاب دوباره به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال برای اولین بار در یک رویدادی بسکتبالی حاضر شد و جام قهرمانی مهرام در لیگ حرفه ای را تقدیم این تیم کرد.

خبرنگاران تخصصی بسکتبال که سوالات زیادی از مشحون داشتند، بعد از اتمام مسابقه او را دوره کردند تا برخی مسائل هفته های اخیر را روشن کنند.

در شرایطی که در یکی از مصاحبه های رئیس فدراسیون از قول او انتقادی در مورد طولانی شدن لیگ و نداشتن برنامه برای تیم ملی مطرح شده بود و محمدرضا مشحون، برادر وی نیز صحبت های مشابهی را در مصاحبه خود عنوان کرده بود، مشحون در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چطور به زمان لیگ انتقاد دارد در حالی که برنامه ریزی مسابقات از ابتدا برعهده خود او بود؟ این موضوع را نفی کرد و گفت: اتفاقا کسان دیگری می گفتند لیگ چرا تداوم ندارد، زود تمام می شود. همیشه معترض بودند که فصل خیلی کوتاه است. وقتی مسابقات را کوتاه می گذاریم ایراد می گیرند که چرا طولانی نیست. وقتی طولانی می شود، باز هم ایراد می گیرند. تمام کمبودها را هم به برنامه ریزی می چسبانند. 

هیچ وقت تعیین تکلیف نکرده ام

وی ادامه داد: برنامه را به خودشان (نمایندگان باشگاه ها) دادیم که تعیین کنند. فدراسیون هم فقط در تمام مدت اجرا کرد. افتخارم در دوران مسئولیت این است که هیچ وقت تعیین تکلیف نکرده ام و مجری بوده ام. 

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد فینال لیگ حرفه ای گفت: لیگ و فینال بسیار زیبایی را شاهد بودیم. جالب است که هم تیم برنده و هم بازنده خوشحال هستند چون واقعیت این است که زیباترین بازی بسکتبال را شاهد بودند. تجربه بازیکنان مهرام، سعه صدر، آرامش مربی و همکاری گروهی باعث موفقیت آنها شد. از طرفی در فینال شاهد میزبانی ارزشمند دانشگاه آزاد هم بودیم که اخلاق واقعی اسلامی را پیاده کردند. در طول مسابقه هیچ حرف زننده ای شنیده نشد. رفتار و روشی بسیار زیبا که آرزو می کنیم این روش در تمام میادین پیاده شود.

دنبال مربی خارجی هم هستیم

مشحون در مورد تاکید بر حضور مربی ایرانی در تیم ملی توضیح داد: من تاکید بر مربی ایرانی نکردم. پیشنهادم روی مربی ایرانی بود اما دنبال مربی خارجی هم هستیم. در این مدت فعالیتی در این زمینه هم شروع شده است. باید ببینیم در نهایت چه چیزی به نفع بسکتبال است. 

وی در پاسخ به صحبت های خود مبنی بر شانس کمتر از 50 درصد برای المپیک که از قول وی روی سایت فدراسیون جهانی هم منتشر شد، تاکید کرد: من نگفتم که ما 50 درصد شانس المپیکی شدن داریم. گفتم که بنا به گفته رقبایم در مجمع انتخاباتی شانس نداریم. این حرف را آنها زده بودند. البته همه بهتر از من می دانید. چند روز قبل در وزارتخانه هم حرف از تغییر و تحول بود. گفتم ببینید که چه داریم؟ ما برای بزرگسالان مربی تعیین نکرده ایم. برنامه اردو و بازی تدارکاتی نداریم. برآورد هزینه تا زمان جام ملت ها نشده است. سال قبل برنامه تمام سفرها، کشورهای مقصد و حتی تهیه بلیت ها تا روز 27 فرورودین انجام شده بود. حتی یک بلیت مسافرت ما هم کنسل نشد. حالا تا بجنبیم به تیرماه می رسیم. شما بگویید با این شرایط چه می شود؟

مربی ایرانی کی قابلیت بروز دهد؟

از مشحون سوال کردیم که با توجه به شانس کمی که همه برای رفتن به المپیک قائلند، آیا انتخاب مربی ایرانی در این مقطع باعث از بین رفتن اعتماد به مربیان ایرانی نمی شود؟ آن هم با توجه به اینکه سال ها اعتمادی به مربیان ایرانی نشد. وی پاسخ داد: کاملا در مورد مربی ایرانی با شما مخالفم. آن هم وقتی امکان انتخاب مربی خارجی خوب را نداریم و همیشه هم به ما گفته اند که از مربی ایرانی استفاده کنیم. پس چه موقع این شرایط فراهم می شود که مربیان ایرانی قابلیت خود را بروز دهند؟

مشحون: 60 درصد نیرویم صرف پاتک بزرگان می شد/ سرپرست جوانان 2 بازیکن را جا گذاشت و رفت

وی افزود: ما 3 سال و نیم پیش با بچیروویچ که قرارداد بستیم، بند اول قرارداد این بود که موظف به جایگزین ساختن برای مربیگری تیم ملی است. از آن زمان به فکر این بودیم که اگر نتوانیم مربی خارجی بیاوریم، بهترین مربی ایرانی را انتخاب کنیم. عکس حرف شما این است که اعتماد به نفس مربی ایرانی بالا می رود و ظرف یک تا 2 سال هم کمبودها برطرف می شود. 

آیا با این برنامه مهران شاهین طبع گزینه ای است که در کنار بچیروویچ برای نیمکت تیم ملی در نظر گرفته شد؟ رئیس فدراسیون بسکتبال پاسخ داد: بحث شاهین طبع با بچیروویچ نبود. بچیروویچ 3 مربی را به ما معرفی کرد که به ترتیب گفت کدام از دیگری بهتر است. نام آنها را هم نمی توانم مطرح کنم.

سرپرست تیم 2 بازیکن را در فرودگاه جا گذاشت

وی در مورد تیم ملی جوانان گفت: سرپرست تیم 2 بازیکن خوب تیم را در فرودگاه جا گذاشت. سوار هواپیما شد و به صربستان رفت. این به تیم هم لطمه زد به خصوص که کاپیتان و بازیکن اصلی تیم در تهران جا ماندند. تعریف از همکار نباشد اما سرپرست های زمان ما تا آخرین نفر را سوار هواپیما نمی کرد، خودش سوار نمی شد. اتفاقا با سجادی روز شنبه جلسه داشتیم. مفصل در مورد ویزای شینگن بازیکنان جوان صحبت کردیم و از او خواستم که به ما کمک کند. 

مشحون در مورد ادامه همکاری با کوهیان گفت: کوهیان به ایران بیاید. افکار، عقاید و برنامه های او را ببینیم که چه می خواهد. من با هر کسی که مایل باشد، ادامه همکاری می دهم. قبلا هم تقاضای همکاری کرده بودم. ایشان خودش نخواست که کار کند. حالا هم اگر بخواهد همکاری کند که قدم او روی چشم.

60 درصد نیرویم صرف پاتک بزرگان می شد

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد ایجاد تغییرات و لزوم آشتی در جامعه بسکتبال تاکید کرد: قبلا هر روز 60 درصد نیروی خود را صرف پاتک برخی بزرگان می کردم که هر روز می خواستند ضربه بزنند. الان اگر کمی آرامش حاکم شود، از همه می خواهیم که بیایند و کارهایی که گفته بودند را انجام دهند. ما با کسی قهر نیستیم و از همه دعوت کرده ایم که کمک کنند. از تمام علاقمندان و عاشقان نه چرتکه اندازان دعوت کرده ایم. 

پتروشیمی نمی تواند زیر بار غرب آسیا نرود

رئیس فدراسیون بسکتبال غرب آسیا در مورد مشکل پتروشیمی با مسابقات غرب آسیا گفت: پتروشیمی نمی تواند زیر بار مسابقات غرب آسیا نرود. دست من یا آنها نیست. هر موسسه و حتی مغازه ای قانونی دارد. وابا هم قوانین خود را دارد. اگر باشگاه مهرام هم مثل سایر کشورهای عربی موافقت کند، پتروشیمی به عنوان قهرمان مستقیما به جام باشگاه ها صعود می کند. کشورهای دیگر براساس توافق دو تیم آنها برای اعزام تیم قهرمان به جام باشگاه های آسیا در غرب آسیا شرکت نمی کنند. 

وی اضافه کرد: ما به باشگاه های مهرام و پتروشیمی اعلام کرده بودیم که هر کسی میزبانی می خواهد، پیش قدم شود. مهرام در آن زمان میزبانی را با 6 تیم پذیرفت. حالا که کشورهای دیگر به صورت مستقیم یک تیم را به جام باشگاه ها می فرستند، تنها دو تیم مهرام و پتروشیمی مانده اند. این دو باید با هم بازی کنند. مگر اینکه یک تیم نخواهد مسابقه برگزار شود. گنجی مدیرعامل مهرام هم قرار شد که بعد از فینال لیگ حرفه ای جواب خود را در این زمینه اعلام کند.

غرب آسیا اول تیر ماه

وی توضیح داد: قرار بود مسابقات غرب آسیا در تاریخ های 20، 22 و 24 خرداد برگزار شود. گفتیم این تاریخ خوب نیست. قرار شد که در تاریخ 1، 3 و 5 تیر مسابقه دهند. قبول هم کرده اند که با توجه به ماه مبارک رمضان، بعد از افطار مسابقه دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: محمود ، مشحون ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار