رئیس فدراسیون دوومیدانی قول کسب ۱۴ مدال در بازی‌های آسیایی آینده را داد.

احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور اظهار کرد: از وزیر ورزش تشکر می‌کنم که به مجموعه آفتاب انقلاب آمد. خوشبختانه مرحله‌نهایی مسابقات لیگ برتر با کیفیت خوبی برگزار می‌شود و قطعا برنامه‌های خوبی برای دوومیدانی داریم تا به هدف خودمان که تکرار مدال المپیک است، برسیم. در تمام این مسیری که طی می‌کنیم هر کاری برای پیشرفت این رشته خواهم کرد تا به مدال‌های پرشمار المپیک دست پیدا کنیم.

او افزود: از روز اول گفتیم که هدف ما مدال المپیک است و به وزیر ورزش هم گفتم باید در بازی‌های آسیایی آینده ۱۰ درصد از مدال‌های دوومیدانی را که ۱۴ عدد می‌شود، به دست آوریم. البته به شرطی که هزینه مربیان خارجی که در نظر داریم و حدود یک میلیون دلار می‌شود را فراهم کنیم. اگر دستمزد مربیان مد نظر را بدهیم، در این صورت ۱۴ مدال ما در دوومیدانی بازی‌های آسیایی آینده تضمین می‌شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: این قول را هم می‌دهیم که در المپیک ۲۰۳۲ سه مدال به دست می‌آوریم. برای المپیک ۲۰۲۸ هم می‌توانیم ۱۲ تا ۱۴ سهمیه بگیریم که قطعا می‌تواند رتبه ورزش ایران را در جدول مدالی ارتقا دهد. همه تلاش می‌کنیم و خبر خوبی هم که برای ورزشکاران دارم این است که از اواخر مهر اردوهای آنها شروع می‌شود. البته باید ۲۱ روز در اردو باشند و موبایل‌های خود را هم تحویل دهند؛ اتفاقی که در کل دنیا رخ می‌دهد. ورزشکاران دوومیدانی فراموش کرده بودند که پتانسیل بالایی دارند و امیدوارم در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و این موفقیت حاصل تلاش خودشان خواهد بود.

حدادی یادآور شد: از این ۱۲ تا ۱۴ مدالی که برای بازی‌های آسیایی آینده در ذهن داریم، نیمی از آن‌ها در بخش بانوان است. ما مشکل مربی در ایران داریم و اگر قرار است در بخش بانوان و حتی مردان در دوومیدانی پیشرفت کنیم، باید مربی وارد کنیم. بانوان ما انگیزه زیادی دارند اما باید مقداری از فضای مجازی دور باشند و حرفه‌ای پیش بروند. در این ۲ ماه تلاش کردیم که حامیان مالی خوبی جذب کنیم. دوومیدانی رشته‌ای است که در کشور به اصطلاح مُد شده و ما دنبال موفقیت هستیم.

او درباره عملکرد فرزانه فصیحی و حسن تفتیان در المپیک و حاشیه‌های فصیحی در فضای مجازی پس از پایان مسابقات در دوی ۱۰۰ متر گفت: شما اگر در المپیک مدال بگیرید، نتیجه خوبی است و غیر از این باشد، نتیجه متوسط است. ما پتانسیل مدال‌آوری داریم و اینکه به ورزشکاران بگوییم صرفا در المپیک باشید، خوب نیست. به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم، اما  ما باید کار کنیم تا به مدال برسیم و مقصر هم فدراسیون دوومیدانی بود. باید برنامه‌ریزی و به کسب مدال فکر کنیم نه اینکه فقط در المپیک باشیم.

حدادی درباره برنامه‌های خود برای جذب حامی مالی در بخش بانوان نیز گفت: نگاه ما در هر ۲ بخش زنان و مردان یکسان است. اولویت ما رده‌های پایه است و سعی می‌کنیم بانوان را حمایت کنیم و باید این اتفاق بیفتد. اگر اسپانسر می‌خواهد دیده شود باید به دوومیدانی روی بیاورد. دوومیدانی پُرمدال و رشته زیبایی است. فضای دوومیدانی با هیچ رشته‌ای قابل مقایسه نیست. وظیفه فدراسیون حمایت و تامین شرایط اردویی مناسب است و باید امکانات اولیه برای قهرمانان فراهم شود اما متاسفانه تاکنون این اتفاق نمی‌افتاد. من حتی کارهای پروازم را در دوران قهرمانی خودم انجام می‌دادم و هدف ما برطرف کردن چنین دغدغه‌هایی است و ورزشکاران ما هم باید قول بدهند که حرفه‌ای کار کنند. ما قطعا مسیر را برای آن‌ها هموار می‌کنیم و ورزشکاران به غیر از کسب مدال کار دیگری ندارند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار