سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه حاضر به کوتاه آمدن مقابل هاشمی نیست، در مورد برخی مسائل مربوط به دعوای خود و سرمربی مهرام توضیح داد.

به گزارش خبرنگار بسکتبال باشگاه خبرنگاران؛ بعد از اتمام لیگ حرفه ای بسکتبال قصد داشتیم در فرصتی بهتر به صحبت با مربیان تیم های فیالیست بپردازیم، موضوع بازیکنان جوان و خروجی لیگ های حرفه ای را بررسی کنیم اما صحبت های مصطفی هاشمی سرمربی مهرام بعد از فینال که به سرمربی حریف بر می گشت، باعث جرقه بحثی رسانه ای میان دو نفر شد که مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد.

مهران شاهین طبع در واکنش به این که بهتر نبود، چنین بحث هایی وارد فضای رسانه ای نشود؟ تاکید کرد که هاشمی صحبت هایی را به صورت متناوب تکرار کرده که حالا به هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن نیست و پاسخ هر صحبتی از سوی وی را می دهد.

نباید از اعتبار باشگاه استفاده کرد

شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار ما در مورد قهرمانی لیگ ملی با جوانان مستعد که از سوی هاشمی مطرح شده است، گفت: آن قهرمانی علیرغم حاشیه ای که برای تمام باشگاه ها از جمله ما درست کرد، نتیجه باشگاه است و نباید از اعتبار باشگاه استفاده کند. ضمن اینکه قهرمانی لیگ ملی چه ربطی به حرف من دارد؟

سرمربی دانشگاه آزاد که از دو بازیکن ملی پوش خود هم انتقاد دارد و ترجیح می دهد اسمی از آنها برده نشود، در مورد ضعف بازیکنان تیم ملی تاکید کرد: حرف من این است که بازیکنان تیم ملی باید بیشتر تمرین و کار کنند. تیم مهرام هم اگر قهرمان شده است، شایسته بوده و بازیکنان آن خیلی زحمت کشیدند. شخصا اجازه نمی دهم از این قضیه برای بالا بردن خود و پایین آوردن دیگران استفاده شود.

صبح تا شب گره می زند که در کار بسکتبال گره بیاندازد

شاهین طبع در پاسخ به اینکه جریان وی و هاشمی تا کجا ادامه پیدا می کند؟ گفت: هاشمی حرف های زیادی می زند و از محدودیت ها خارج می شود. حالا حتی اگر مربیگری را کنار بگذارم نیز ماجرا را رها نمی کنم. اصلا مسئله در یک مورد خاص هم نیست. مسئله این است که ایشان در هر چیزی مخالفت می کند و حاشیه درست می کند. در هر تیم و هر جایی که باشد، حتی اگر بیرون بسکتبال باشد، صبح تا شب گره می زند که در کار بسکتبال گره بیاندازد.

وی ادامه داد: زمانی هم که بازیکن بود با عده ای می ایستادند که یک بازیکن خاص انتخاب شود. رفتار، کارها و نوع حرف زدن او را ببینید. وقتی می گوید خدا با او است یعنی خدا دیگران را دوست ندارد؟ این نوع حرف زدن باری آدم های تحصیلکرده نیست.

بازیکنان و باشگاه مهرام جدا هستند

شاهین طبع تاکید کرد: باز هم بگویم بازیکنانی که در آن تیم هستند و باشگاه کاملا جدا هستند. من با همین شخص کار دارم. او می خواهد من طوری صحبت کنم که خدای نکرده زحمات باشگاه و بازیکنان زیر سوال برود اما این را تکذیب می کنم. فقط اجازه نمی دهم او بیاید با تکیه بر تعدادی بازیکن زحمتکش و باشگاهی که خدمات رسانده است، هر کاری می خواهد انجام دهد.

وی در مورد گلایه از ملی پوشان گفت: بازیکنان ملی ما باید بهتر بازی و تمرین کنند. مگر بازیکنان من در مسابقه پایانی عملکرد خوبی داشتند؟ این ملی پوشانی که می گویم در باشگاه من هم هستند که نسبت به سال قبل پایینتر بوده اند.

بداند که هر عملی، عکس العملی دارد

سرانجام ماجرای شاهین طبع و هاشمی به کجا می کشد؟ مهران شاهین طبع پاسخ داد: ایشان باید بفهمد. باید بنشینیم و صحبت کنیم. در آخر هم باید بداند که هر عملی یک عکس العمل دارد. او نمی تواند جلوی ما حاشیه سازی کند. ممکن است مقابل تازه واردهای بسکتبال این کار را انجام دهد اما من از کسانی که می رود و مغز آنها را شستشو می دهد، نیستم. او استاد شستشوی مغزی است.

شاهین طبع در مورد لیگ ملی و حرفه ای هم گفت: به نظرم لیگ حرفه ای نقایصی داشت اما ایشان چون من طرح لیگ ملی و حرفه ای را پیشنهاد کرده بودم، مخالفت کرد و باعث شد که جریان مسموم شود.

هاشمی پیشنهاد برگزاری لیگ ملی در فصل تابستان را داد که پیشنهاد خوبی هم به نظر می رسید، سرمربی دانشگاه آزاد در پاسخ گفت: اگر باشگاه ها سازمان دهی خوبی داشته باشند، اتفاقا می تواند کار خوبی باشد. در مجموع کل جریان خوب بود اما جزئیات آن ایراداتی داشت. مهم این است که سختی کار در امسال بود که برای اولین بار در تاریخ بسکتبال بالای 45 بازی انجام دادیم.

سرعت رشد بازیکنان در لیگ ملی بیشتر شد

شاهین طبع اعتقادی به اینکه تنها در تیم وی چند جوان پرورش یافتند هم نداشت و گفت: مشایخی و اصلانی مگر رشد نکردند؟ رشد در بسکتبال تدریجی است و لیگ به لیگ بهتر یم شود. یک نفر از آسمان سر در نمی آورد. مهم این بود که سرعت رشد برخی بازیکنان با لیگ ملی بیشتر شد.

تکلیف بازیکنان خوبی مثل مرادی نسب، شهریان و مظفری که در ترکیب امسال دانشگاه معرفی شدند در چرخه بسکتبال ملی ایران چه می شود؟ سرمربی دانشگاه آزاد گفت: به نظرم هر سال می توانیم تیم های ملی را تشکیل بدهیم که با عنوان تیم ب یا حتی تیم سوم، چنین بازیکنانی را پرورش بدهیم و با مسافرت های مختلف روی آنها کار شود. در نهایت همان لیگ ملی را در رده های سنی شامل این نفرات برگزار کنیم که بیشتر بازی کنند.

وی ادامه داد: حتی باشگاه ها می توانند تیم های پایه یا در دسته های پایینتر تشکیل دهند که امکان استفاده از نفرات آنها در تیم بزرگسالان هم وجود داشته باشد و محدودیت بازیکن نداشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار