تبریز؛

تمرکز در تهران عقب ماندگی استانها را در پی دارد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمرکز در تهران عقب ماندگی استانها را در پی دارد و باید از ظرفیت استانها برای واگذاری امور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اسماعیل جبارزده امروز در ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانهای کشور بر اعتلای جایگاه شوراها و ایفای نقش آنان تاکید کرد و گفت: امیدواریم تا جمع بندی شوراهای اسلامی کشور در تبریز به عنوان نقطه نظرات اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: در سال 93 هرماه یک اتفاق مهم فرهنگی در تبریز رخ داد و این قابلیت در آذربایجان شرقی وجود دارد.
 
جبارزاده با بیان اینکه نکته نظرات شخصی را در مورد شوراها دارم گفت: شوراهای اسلامی از آغاز فعالیت مخالفان و موافقانی دارند و عده ای معتقدندکه جامعه ایرانی هنوز ظرفیت حضور شوراها را ندارد ولی بنده به عنوان یک مدیر اجرایی معتقد هستم که شوراها بخشی از مشغله فکری و کاری استانداران و مسئولان اجرایی را متقبل شده اند.
 
جبارزاده اظهار کرد: در کنار پایتخت و تهران که همواره محل نشستها بوده ، بخشی از برنامه های بزرگ در استانها برگزار شود و بخشی از عقب ماندگیها مربوط به تمرکز در تهران است.
 
وی یادآور شد: امروز کاهش  تصدی گری دولت مطرح است و اگر دولت قرار باشد امور حاکمیتی را متقبل شود باید بسیاری از کارهای اجرایی به شوراها واگذار شود و در حال حاضر در کشورهای مختلف شوراها فعالیت گسترده ای دارند.
 
استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر در یک استان به صورت آزمایشی امورات اجرایی را به شوراها واگذار کنیم می توانیم نتایج خوبی را به دست بیاوریم و مشکلات بودجه ای نیز حل می شود و اینکه یک دولت مرکزی با فروش نفت کشور را اداره کند امکان ادامه کار وجود ندارد.
 
صادق نجفی ، شهردار تبریز نیز در این همایش  با انتقاد از مصوبات مجلس در زمینه شهرداریها گفت: اینکه 20 درصد درآمد شهرها به روستاها اختصاص یابد علمی نیست و باید قبل از مصوبات کار علمی صورت گیرد تا در دیوان عدالت اداری با مشکل مواجه نشویم.
 
وی تاکید کرد: شهرداری تبریز آماده است تا آموزشهای لازم به شوراهای شهرها و روستاها داده شود تا مصوبات کاربردی صورت گیرد و یکی از مشکلات موجود برخی مصوبات غیر کارشناسی شده است که شهرداریها را با مشکل مواجه می کنند.
 
شهردار تبریز یادآور شد: دولت کار کارشناسی در زمینه قوانین شهرداریها در گدشته انجام داده است و اگر قوانین چند دهه قبل شهرداریها اجرایی شود از برخی قوانین فعلی کارسازتر خواهد بود.
 
نجفی تاکید کرد: شوراهای عالی استانها در زمینه طرح ها و لوایح  مهم نقش آفرینی کنند و مشکلات شهرداریها را مرتفع کنند تاتوسعه شهرها محقق شود.
 
وی افزود: علی رغم اینکه نتوانسته ایم مدیریت واحد شهری در تبریز اجرایی شود اما با تدبیر مسئولان استان مدیریت هماهنگ شهری رخ داده و در سفر ریاست جمهوری این مدیریت هماهنگ متجلی شد.
 
احتشام حاجی پور ، رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این همایش  اظهار کرد: شوراهای اسلامی در جای جای کشور باید خدمت و عمران و آبادی را در نظر داشته باشد و باید آبادانی کشور را انجام دهیم.
 
حاجی پور اظهار کرد: حضور روسای شوراهای اسلامی در تبریز به مدت دو روز و شامل برنامه های مختلف خواهد بود .
 
وی یادآور شد: ما اعضای شوراهای اسلامی در سراسر کشور باید راه شهدای بزرگی را ادامه دهیم که برای خدمت به مردم و اسلام شهید شده اند.
 
رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد:باید ادامه رو راه بزرگانی چون کوچک خان ها و باکریها باشیم و با اخلاص در راه خدمت به مردم حرکت کنیم.
 
وی افزود: بای دست به دست هم بدهیم و کشورمان را  آباد کنیم و این خلاصه فلسفه وجودی شوراهای اسلامی است.
 
 
 انتهای پیام/گ
 
 

برچسب ها: تمرکز ، تهران ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.