سطح باغات زیتون شهرستان قائم شهر 180 هکتار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از تولید بیش از 63 هزار اصله نهال زیتون در نهالستان های زیتون این شهرستان خبر داد.

فرزین فرهادی درباره بررسی و تخمین خسارت ریزش گل های مرکبات گفت: طی بازدید های صورت گرفته از باغات شهرستان قائم شهر، عوامل مختلف پاتوژنی و محیطی در ریزش گل های مرکبات تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه امسال گلدهی باغات مرکبات بر اثر نوسانات دمایی سبب ریزش شکوفه ها شده است افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در رفع دغدغه بهره برداران، اشتغالزایی مولد، تدوام تولید پایدار و امنیت غذایی جامعه نقش بسزایی را بر عهده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: درخت زیتون به دلیل داشتن عمری طولانی نسبت به سایر درختان متمایز است و به دلیل دارا بودن خواص دارویی و غذایی بسیار زیاد در اندام های مختلف برگ، میوه و شاخه مورد توجه است.

فرهادی با بیان اینکه روغن زیتون در مصارف تغذیه ای و دارویی کاربرد داشته و در تهیه لوازم آرایشی هم مورد استفاده قرار می گیرد افزود: میوه زیتون به دلیل بالا بودن اولئورئپین و تلخی آن مصرف تازه خوری ندارد که باید طی مراحلی تلخ زدایی صورت گرفته و سپس به مصرف برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر یادآور شد: این شهرستان دارای سه نهالستان فعال در تولید ارقام مختلف زیتون است که نهال های تولید شده در این نهالستان ها در داخل و خارج استان مورد استفاده درخت کاری و احداث باغ قرار می گیرد.

فرهادی افزود: در سال 94-93 از مجموع نهالستان های این شهرستان 21 هزار اصله نهال زیتون از ارقام زرد، روغنی، آربکین ،کرونایکی، کنسروالیا ، مانزانیلا و سویلانا عرضه و تعداد 42 هزار اصله نیز در نهالستان ها موجود می باشند.

گفتنی است: سطح باغات زیتون شهرستان قائم شهر 180 هکتار بوده که بخشی از آن به صورت باغات غیر متمرکز و در فضای سبز این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ساری ، باغات ، زیتون ، هکتار ، سطح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.