معاون غذا و داروی وزیر بهداشت: اجرای کشوری طرح نسخه الکترونیک 4 الی 5 سال در کشور زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، معاون غذا و داروی وزیر بهداشت امروز در مراسم افتتاحیه همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در ساری، با اشاره به اینکه میانگین کمبودهای دارویی کشور انگشت شمار است گفت: برای نخستین بار، واردات داروی کشور در سال ۹۳، کاهش ۳۵۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

رسول دیناروند افزود: در حوزه غذا و دارو از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران رضایت داریم.

به گفته معاون غذا و داروی وزیر بهداشت دانشگاه‌ها از تجارب یکدیگر برای تعالی حوزه غذا و دارو استان‌های کشور استفاده کنند.

دیناروند با اشاره به مشکلات تامین ارز، افزود: با این اوصاف شرایط کمبودهای دارویی در کشور تقریبا پایدار بوده است.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت با بیان اینکه میانگین کمبودهای دارویی در کشور 30 قلم و به صورت انگشت شمار بوده است، گفت: مدیریت دارویی کشور از سوی رییس جمهور مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه مردم و مسئولان از توزیع دارویی در کشور رضایت دارند، گفت: در سطح دانشگاه‌ها باید در امر دارویی مراقبت صورت گیرد.

دیناروند با اشاره به اینکه مدیریت مصرف دارو در سطح ملی و استان‌ها ضروری است، افزود: تعامل فعالان دارویی با داروخانه‌ها باید مدیریت شده باشد تا پیگیری تامین داروهای غیرضروری جدی باشد.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه شیوه‌های طبابت برای جلوگیری از مصرف بی رویه داروهای غیر اثرگذار از سوی پزشکان تغییر کند، گفت: تجویز و مصرف منطقی دارو باید با همکاری پزشکان با جدیت دنبال شود.

دیناروند با اعلام اینکه زیرساخت‌های بیمارستانی برای کاهش مصرف داروهای غیرضرور باید تقویت شود، گفت: حضور داروساز بالینی در بیمارستان‌های تخصصی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برنامه اجرای کشوری طرح نسخه الکترونیک چهار الی 5 سال در کشور زمان نیاز دارد، گفت: این طرح می‌تواند تحولی در عرصه نظارت و مصرف دارو و مدیریت آن صورت گیرد.

دیناروند با اشاره به اینکه در حوزه دارویی باید حمایت از تولید داخل با جدیت در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سیاست‌های کلان باشد، افزود: در سیاست‌های کلی سلامت مقوله حمایت از داروهای تولید داخل این امر به وضوح دیده شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ساری ، کشوری ، نسخه ، الکترنیک ، زمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.