60 میلیارد تومان اعتبار برای انجام عملیات به زراعی و کمک به چایکاران مازندرانی و گیلانی اختصاص یافت.

رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: از ابتدای امسال دولت برنامه های حمایتی گسترده ای در زمینه تقویت و حمایت از صنعت چای کشور انجام داد.

روزبهان افزود: در مرحله اول شامل اعلام قیمت تضمینی با افزایش 50 درصدی و اختصاص 100 میلیارد تومانی اعتبار برای خرید برگ سبز چای از چایکاران و پرداخت به موقع بهای آن ها است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، اقدام دیگر سازمان چای انجام عملیات به زراعی و اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به چایکاران و احیای صنعت چای است.

روزبهان افزود: حدود 10 سال بود که تسهیلات به زراعی برای باغات چای در نظر گرفته نشده بود.

وی یادآور شد: چایکارانی که اقدام به هرس کف بر کنند 5 میلیون تومان وام بدون بهره با تنفس 2 سال و بازپرداخت سه سال بعد از دو سال پرداخت می شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: همچنین چایکارانی که اقدام به هرس کمر بر کردند 5/2 میلیون تومان وام در نظر گرفتیم.

روزبهان با اشاره به استقبال خوب چایکاران مازندرانی و گیلانی از اجرای این طرح به زراعی افزود: حدود 2 هزار و 600 هکتار عملیات به زراعی را اجرایی کردند و بیش از 8 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران مازندرانی و گیلانی پرداخت شد.

به گفته وی ؛ در استان های مازندران و گیلان حدود 25 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که از این میزان 20 هزار هکتار بهره برداری می شود.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از باغات چای کشور در مازندران است، افزود: 90 درصد باغات چای در گیلان و 10 درصد آن در مازندران است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: پارسال 13 تا 15 درصد چای مصرفی کشور در داخل تولید شد و 85 درصد چای را از خارج وارد کردیم.

روزبهان افزود: اعطای تسهیلات به چایکارن گام موثری در ایجاد تقویت و احیای صنعت چای است.
 
 انتهای پیام / س
برچسب ها: اختصاص ، چای ، کشور ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.