رئیس فراکسیون ورزش مجلس:

حداقل با 100 امضاء جلوی مزایده را می‌گیریم/یکشنبه طرح پیشنهادی تسلیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود

نجف نژاد گفت: طرح تغییر در نحوه واگذاری و اجرای مزایده واگذاری و اجرای مزایده روز یکشنبه تحویل‌ هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

حداقل با 100 امضاء جلوی مزایده را می ‌گیریم/یکشنبه طرح پیشنهادی تسلیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود
مقداد نجف نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و شرایط لازم طرح تغییر در نحوه واگذاری و مزایده پرسپولیس و استقلال را به هیئت رئیسه ارائه می‌دهیم و امیدوار هستیم سازمان خصوصی سازی نیز این موضوع را بپذیرد.

وی ادامه داد: فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه واگذاری و شرایط مزایده و اهلیت افراد خواستار تغییراتی است تا تشویش و نگرانی را از ذهن جامعه ورزشی و هواداران این 2 تیم که سرمایه ملی هستند از بین ببرد.

نجف نژاد افزود: در برخی موارد کلیاتی در نحوه واگذاری و شرایط آن آمده است که مبهم است و می‌بایستی توسط قانون شفاف سازی و پس از آن اجرایی  عملیاتی شود.

نجف نژاد در مورد دغدغه فراکسیون ورزش در این باره گفت: فراکسیون بزرگی همچون ورزش در مجلس طی سال‌های گذشته نشان داده دغدغه‌های در مورد ورزش و حتی باشگاه‌‌ها دارد و فعالیت مناسبی هم در این باره انجام داده است لذا سازمان خصوصی سازی نیز امیدواریم این نگرانی‌ را بپذیرد و مزایده چهارم را لغو و یا به زمان دیگری موکول کند.

وی بیان کرد: تا جائی که‌ ما و شما شنیده بودیم مزایده معمولا 3 بار انجام می‌پذیرد و مزایده چهارم معنا ندارد و این صیغه‌ای جدید از مزایده است که نباید اجرایی شود ضمن اینکه قانون واگذاری و شرایط مزایده این 2 باشگاه یکساله بوده است و می‌بایستی مجدد در این مورد قانون راهبرد‌های خود را ارائه دهد و به اصطلاح سال جدید قانون جدید می‌خواهد.

نجف نژاد در مورد 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: این 2 باشگاه نیستند و در ایران و آسیا هوادار زیادی دارند و از لحاظ سیاسی اقتصادی، ورزشی و اجتماعی و فرهنگی اهمیت دارند و در همین راستا است که می‌باید در واگذاری این 2 باشگاه شتاب زده عمل نکرد و منطق حکم می‌کند حساسیت و دقت بالا در این باره انجام پذیرد و این کاری است که فراکسیون در قبال مکانیزم واگذاری به آن پرداخته است.

*یکشنبه طرح پیشنهادی تسلیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود

نجف نژاد گفت: ما نباید دنبال این موضوع باشیم که پول را دریافت کنیم و آینده این 2 باشگاه ملاک نباشد بلکه به دلیل اهمیت و حساسیت پرسپولیس و استقلال باید میزان علاقمندی مردم به این موضوع و آینده نگری در مورد شخصی که مالک این 2 تیم می‌شود را لحاظ کرد.

رئیس فراکسیون ورزش در مورد ایرادات وارده به نحوه واگذاری تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که شخصی که مالک این 2 تیم شود فوت کند و از دنیا برود و آیا در این زمان مالکیت 2 باشگاه در تملک وارث قرار می‌گیرد؟ و بسیار موارد دیگر که می‌بایستی بازنگری شود و قانون جدید در مورد آن تصویب و اجرایی گردد و البته مخاطرات زیادی که در راه‌ است آسیب شناسی و پیشگیری شود.

نجف نژاد خاطر نشان کرد: امیدوارم با درایتی که از وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی سازی دارم در این باره عجله نکنند چرا که خصوصی سازی فقط این دو باشگاه نیست و معاون و منابع زیادی وجود دارد که بایستی در اولویت قرار گیرند و البته وزیر محترم اقتصاد قبلا هم اشاره کرده بودند که مزایده در 3 مرحله  انجام می‌پذیرد و بدین صورت مزایده 4 – صفر می‌بایستی لغو شود.

وی گفت: شاید تا این لحظه تعداد نمایندگان که در این باره‌ مصاحبه‌ کردند زیاد نبوده است اما روز یکشنبه طرح را ارائه می‌دهیم و حداقل با 100 امضا هیئت رئیسه را قانع خواهیم کرد که قانون جدیدی باید در این باره نوشته شود.

*نجف‌نژاد: قلعه‌نویی در هر صورت تا پایان فصل سرمربی استقلال است/برکناری امیر صحت ندارد

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: قلعه‌نویی از سرمایه‌های استقلال است و برکناری وی صحت ندارد و تکذیب می‌کنم.

مقداد نجف‌نژاد در خصوص برکناری قلعه‌نویی اظهار داشت: برکناری قلعه‌نویی صحت ندارد و به طور حتم تا پایان فصل در خدمت این مربی بزرگ هستیم چرا که وی از سرمایه‌های استقلال محسوب می‌شود و به طور کلی اگر قرار باشد تصمیماتی در خصوص این مساله انجام شود باید حرمتها نیز حفظ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهدی
۱۷:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
معلومه که این اقایون نمیخوان این باشگاهها واگذار بشن چون سالهای ساله جمع کثیری از این اقایون دارن به صورت چرخشی به عنوان مدیر و معاون واعضای هیات مدیره پول به جیب میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای نماینده میفرمایند در واگذاری نباید شتاب زده عمل کرد.!!!!!! مثلا تا انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری صبر کنیم،یا 10 /20 سال دیگه خوبه
نمیخوایید واگذار کنید بگید نمیخوایید دیگه چرا ملتو سر کار میذارین
این چه ورزشیه که هر کسی در هر پستی تصمیم گیری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
yaser
۱۲:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
با کدوم قانون من دراوردی .شما با قانون های صد من یه غاز خودتون مملکت رو نابود کردید بهترین مربی کشتی فرنگی جهان تو خونش نشسته ایران رو تو المپیک قهرمان کرد پرچم ایران عزیز رو تو المپیک لندن به دنیا نشون داد شما کاری نکردید حالا دیدید پرسپولیس مشتری داره استقلال بدونه مشتری هستش دارید قانون درست میکنید چرا تو مضایده های قبلی متوجه نشدید واگذاری مشکل داره از باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم به عنوان یک ایرانی منتشر کنید یا از این آقای محترم جواب سوال منو بپرسید.
آخرین اخبار