در آزمایشات ناسا، خمیدگی بال در همه‌جای آن از منفی دو تا ۳۰ درجه به‌صورت تنظیم‌شده باقی می‌ماند، اما در صورت نیاز می‌توان آن را حتی میان پرواز مجدداً تنظیم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا، ناسا از تکمیل نخستین دور از آزمایش طراحی بال هواپیما که طی شش ماه و با انجام 22 پرواز آزمایشی در مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ در کالیفرنیا انجام شد، خبر داد.


کاهش وزن هواپیماها با بال جدید ناسا
 
این فناوری با عنوان سطوح کنترل پرواز لبه فرار سازگار تطبیقی (ACTE)، به‌جای فلپ‌های محکم معمولی هواپیما، یک ماده کامپوزیت منعطف قرار می‌گیرند.
 
این سطوح نه تنها برای کاهش چشمگیر وزن هواپیما طراحی شده‌اند، بلکه همچنین می‌توانند سالانه میلیون‌ها دلار در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند.
 
در آزمایشات ناسا، خمیدگی بال در همه‌جای آن از منفی دو تا 30 درجه به‌صورت تنظیم شده باقی می‌ماند، اما در صورت نیاز می‌توان آن را حتی میان پرواز مجدداً تنظیم کرد. در نهایت، این بال‌های منعطف می‌توانند به ساخت هواپیماهای سبک‌تر با بهره‌وری سوخت بیشتر با برخاست‌ها و فرودهای ساکت‌تر کمک کنند.
 
فی کولیر، مدیر پروژه هوانوردی دوستدار محیط زیست ناسا (ERA) در بیانیه‌ای اظهار کرد: تکمیل این آزمایشات پروازی، گام بزرگی برای پروژه ERA محسوب می‌شود. این مرحله، نخستین آزمایش از هشت مرحله برنامه‌ریزی شده فناوری ادغامی است که ERA امسال به پایان رسانده و برای کاهش تأثیر هوانوردی بر محیط زیست طراحی شده‌ است.
 
نتایج این آزمایشات قرار است در تحقیقات آینده طراحی تجاری که توسط مرکز تحقیقات لانگلی ناسا انجام خواهد شد، مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هواپیما ، ناسا ، سبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.