نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات ضمن افزایش مشارکت و پیگیری مطالبات کلان برای یک استان، دو دستگی و تفرقه و اختلاف نظر نمایندگان را از بین می برد و سبب همبستگی و یکپارچگی نمایندگان برای خدمت به استان می شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، امید کریمیان با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: این طرح که در حال حاضر کلیات آن به تصویب رسیده و برای دور دوم به کمیسیون مربوطه ارسال شده، دارای مزایا و معایب مختلفی است که برای سنجش آن باید طرح استانی شدن انتخابات مجلس، نظام انتخاباتي را به يک نظام حزب محور تبدیل می کندهم معایب و هم مزایا را با هم در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه انتخابات استاني از مجلس پنجم بارها مطرح شده و گاه به تصويب رسيده اما به دليل مغايرت با قانون اساسي مورد ايراد شوراي نگهبان واقع شده است. 

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی رسيدگي به امور، ارتقاي سطح کيفي و افزايش کارايي مجلس، کاهش تعداد نامزدهاي انتخاباتي، تسهيل امکان مشارکت عمومي شهروندان در تعيين سرنوشت، حذف رقابت‌هاي جديد با اين طرح صورت مي گيرد.

وی افزود: در صورت تصويب اجزايي چون مؤلفه‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي، قانون فعاليت احزاب و غيره این طرح، نقش نظام انتخاباتي را بيشتر مي‌کند. و در تبديل شدن نظام انتخاباتي به يک نظام حزب محور به احتمال زياد برخي چهره هاي سياسي اين فضا را سودمندتر يافته و عملکرد حزبي در اين طرح پذيرفته مي‌شود. 

کریمیان عنوان کرد:رأي دهندگان در اين انتخابات به خاطر جلوگيري از هدر رفتن رأي خود ناشي از عدم وجود حزب به نامزدهاي مستقل رأي مي دهند که با پيش بيني احزاب و تخصيص سهمي از کرسي‌ها به آنان در نظام انتخاباتي استاني ريسک کردن نيز کمتر مي‌شود.

امید کریمیان گفت: طرح استانی شدن انتخابات ضمن افزایش مشارکت و پیگیری مطالبات کلان برای یک استان، دو دستگی و تفرقه و اختلاف نظر نمایندگان کردستان را از بین می برد و سبب همبستگی و یکپارچگی نمایندگان برای خدمت به استان می شود.

  نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:این طرح سبب می شود نمایندگان با وحدت و یکدلی و مشارکت و همبستگی برای استان بکوشند و از آوردن سهم و امتیازی برای حوزه انتخابیه خود دوری کرده و با مشارکت هم بهتر عمل می کنند و اتحادشان را فراهم  تا با به صورت گروهی برای بیان مطالبات و تصویب قوانین کشوری و منافع منطقه تصمیم بگیرند و در مجموع برای کشور و استان طرح خوبی خواهد بود.

کریمیان افزود: با طرح استانی شدن انتخابات یک نماینده می تواند ارتباط و قدرت بیشتری داشته باشد و در هنگام انتخابات نامزدها می توانند رقابت سالم تر و بهتری داشته باشند
 
نماینده مجلس در بخشی دیگر با بیان اهمیت تصویب این طرح گفت: در وقت ثبت نام نامزدها باید سعی شود رد صلاحیت ها کمتر شود و از حضور افراد توانمند و نخبه و فعال که چهره ای منطقه ای و ملی دارند ممانعت نشود چون حضور در این طرح نیازمند افرادی است که چهره ملی و یا استانی دارند و نباید با نگاه یک حوزه انتخابیه به آن توجه شود.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: حزب ، انتخابات ، طرح ، تفرقه ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.