مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پنج درصد مدارس کشور از نوع شاهد هستند گفت: 130 هزار فرهنگی در این مدارس به دانش آموزان ارائه خدمت می کنند که بیشتر آنان از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، محمد کفراشی روز دوشنبه در جمع اعضای ستادهای اجرایی و مدیران مدارس شاهد استان کردستان در سنندج از ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید از طریق سیستم اینترنتی سجا خبر داد و افزود: ثبت نام پنج درصد مدارس کشور از نوع شاهد هستنددانش آموزان دوره ابتدایی برای سال تحصیلی جدید از طریق سامانه سجا از یکم خرداد 94 آغاز و تا 15 خرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول نیز از یکم تیر تا 15 تیر خواهد بود.

کفراشی با بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه سجا تحت پوشش قرار دادن فرزندان شاهد است به قابلیت های این سامانه اشاره نمود و گفت: 

تمام فعالیت های مدارس شاهد از جمله نظارت، گزارش گیری، برگزاری کلاس های جبرانی و کنکور و دیگر اقدامات از طریق سیستم انجام و این سامانه به سایر سیستم ها از جمله سناد، بکفا و سامانه بنیاد شهید متصل است.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه به برخی از مشکلات پیش روی این مدارس نیز پرداخت و توسعه کیفی، شاداب سازی و توانمند سازی مدارس شاهد را از جمله برنامه های پیش بینی شده برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 27 هزار دانش اموز در سطح کشور از طریق طرح پراکنده شاهد مشغول تحصیل هستند گفت: 50 هزار دانش آموز ایثارگر نیز در مدارس بزرگسال ایثارگران ادامه تحصیل می دهند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.