رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صادرات سیب زمینی به کشور آذربایجان روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی افزود: با توافقات انجام شده صادرات 40هزار تن سیب زمینی اردبیل به کشور آذربایجان آغاز شده است و سیب زمینی اردبیل از گمرگ های آستارا و بیله سوار انجام می شود.

وی گفت: تاکنون از گمرگ بیله سوار 3 هزارو 400 تن سیب زمینی به کشور آذربایجان صادر شده است و صادرات سیب زمینی از این گمرگ روند صعودی به خود گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر مقدار بسیار کمی سیب زمینی در دست کشاورزان استان باقی مانده است که این مقدار هم به زودی صادر می شوند.

سروی با اشاره به تولید 840هزار تن سیب زمینی در اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب های مهم تولید سیب زمینی در کشور است .

وی افزود: سیب زمینی استان در سال های گذشته به کشورهای ترکیه،آذربایجان، عراق و ترکمنستان صادر می شد و سیب زمینی اردبیل مشتریان خاصی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیب زمینی تولید شده در استان اردبیل با کیفیت ترین سیب زمینی در کشور است و متناسب با استاندارد های نوین است.

سروی افزود: بیش از 14هزار کشاورز دراستان اردبیل در تولید سیب زمینی فعالیت می کنند و تولید سیب زمینی نقش بسزایی در پویایی اقتصاد استان دارد.

وی گفت: کشت سیب زمینی در استان اردبیل آغاز شده است و دشت اردبیل یکی از مناطق پر ظرفیت برای تولید سیب زمینی محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: با توجه به مصرف بیشتر آب درتولید سیب زمینی باید کشاورزان منطقه نسبت به اجرای طرح آبیاری نوین در زمین های زراعی خود اقدام کنند که دولت در این راستا تسهیلات ویژه ای را به کشاورزان ارایه می دهد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.