رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از راه اندازی بازار مجازی پژوهش و فناوری در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ایرنا ؛دکتر نصرت الله ضرغام در این باره اظهار داشت: تاکنون هزار پروژه تحقیقاتی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران دریافت کرده ایم که 37 درصد آنها مصوب شده و دستاوردهایی داشته اند.

وی ادامه داد: برخی از طرح ها نیز منجر به دستاوردهای فناورانه شده اند که باید فرآیندشان را طی کنند تا تبدیل به محصول شوند.

ضرغام راه اندازی بازار مجازی پژوهش و فناوری را یکی از راهکارهای موثر در معرفی طرح های پژوهشی و قرار گرفتن آنها در فرآیند تجاری سازی عنوان کرد و گفت: ما می خواهیم از طریق بازار مجازی اینگونه دستاوردها را معرفی کنیم تا شرکت ها و صنایع علاقمند بتوانند آنها را شناسایی کرده و یافته های پژوهشی را تبدیل به محصول کنند.

وی افزود: علاوه بر این در زمینه پروژه هایی که اجرا می کنیم ممکن است بخش خصوصی، عمومی و دولتی متقاضی باشد که از نتایج آن استفاده کند که از طریق بازار مجازی، ما هماهنگی های لازم را برای تحقق این کار انجام می دهیم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از پژوهشگران با ما مرتبط هستند چنانچه بخش دولتی، خصوصی و عمومی مایل به سفارش پروژه تحقیقاتی باشند حتی اگر RFB هم نداشته باشند ما برای آنها تهیه می کنیم، در اجرای پروژه همکاری می کنیم و نتایج آن را دراختیار این بخش ها قرار می دهیم.

RFB مخفف (Request for Proposal ) مستند رسمی و فنی است که توسط کارفرما یا نمایندگان فنی کارفرما تهیه می شود؛ این مستند شامل تعریف دقیق بخش های پروژه نرم افزاری مورد نظر، همراه با شرایط و مقرراتی که پیمانکار برای اجرای پروژه باید رعایت کند است.

ضرغام آمار استادان و پژوهشگرانی که با صندوق حمایت از پژوهشگران کشور در ارتباط هستند را حدود 35 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حقیقت با این بازار دائمی مجازی آسان و سهل و سریع، می خواهیم یک پل بین پژوهشگران و متقاضیان و ذینفعان ایجاد کنیم تا دستاوردهای فناورانه به محصول تبدیل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فناوران ، پزوهش ، مجازی ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.