معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : قیمت خرید کلزا هر کیلو 22 هزار ریال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، 

شهیدی فر افزود: خرید دانه روغنی کلزا می تواند در روند افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی تاثیرگذار باشد.

به گفته وی، با توجه به شرایط آب و هوایی مناسبی که در سال جاری شاهد بودیم، وضعیت رویشی و زایشی کلزا مطلوب بوده و پیش بینی می شود علی رغم سطح سبز پایین تولید خوبی داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مسایل بازرگانی، خرید نامناسب و عدم تامین نقدینگی سال گذشته را از عوامل بازدارنده کشت کلزا در سال جاری دانست و افزود: شرکت دانه های روغنی با برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت تسهیل در امر خرید دانه کلزا از کشاورزان اقدام کند.

شهیدی فر گفت: خرید دانه روغنی کلزا می تواند در روند افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی تاثیرگذار باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه گفت: باتوجه به شرایط مناسب آب و هوایی و دارا بودن 4 هزار و 100 هکتار سطح سبز کلزا پیش بینی می شود حدود 8 هزار و 500 تن دانه روغنی از این زمین ها تولید و استحصال شود.

عنایتی قیمت تضمینی دانه کلزا را با احتساب 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 22 هزار ریال اعلام کرد.

وی، دایرکردن مراکز خرید به تناسب سطح زیر کشت شهرستان ها، تامین نقدینگی جهت پرداخت مطالبات کشاورزان، کالیبره کردن رطوبت سنج ها و هماهنگی با کارخانجات جهت تسریع در تحویل دانه ها را خواستار شد.

شایان ذکر است: مقرر شد جهت خرید دانه کلزا نسبت به تامین نقدینگی توسط شرکت دانه های روغنی پیگیری لازم به عمل آید و شرکت توسعه کشت دانه های روغنی در تمام مراکز خرید نسبت به نصب بنر با عنوان مرکز خرید دانه کلزا و اعلام قیمت تضمینی اقدام کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ساری ، خرید ، روغنی ، افزایش ، دانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.