آیت الله مکارم شیرازی؛

کارهای فرهنگی الویت اصلی مسئولان شهر قم باشد

آیت الله مکارم شیرازی گفت: قم به عنوان يكي از شهرهای نمونه در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بايد مسائل فرهنگی اولیت اول مسئولان شهر قرار گيرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار مجید متین فر سرپرست موقت شهرداری قم  نسبت به دغدغه‌های خود در خصوص شهر اظهار داشت: شهر قم یک شهر عادی نیست و جلوهٔ بین اللملی دارد باید نگاه ویژه به آن بشود و پروژهای عمرانی و فرهنگی آن به سرعت اجرایی شود. 


استاد برجسته حوزهٔ علمیه با بیان اینکه فعالیت‌های مهمی در شهر قم انجام می‌شود که مورد استفاده تمام مسلمانان جهان قرار می‌گیرد گفت: وجود با برکت حضرت معصومه (س) و حوزه‌های بزرگ علمیه چهره این شهر را متفاوت کرده است، که وظیفه مسئولان این شهر را مهم‌تر می‌کند. 


 آیت الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: پروژه‌های عمرانی شهر قم باید با سرعت بیشتر تکميل گردد تا چهرهٔ شهر را خراب نکند و همچنین هزینه‌ها نباید به صورت تک بعدی و فقط به وسیله شهرداری تامین شود بلکه باید تمام دستگاه‌ها همکاری لازم را انجام دهند. 

وی با اشاره به گسترش کارهای فرهنگی در سطح شهر بیان کرد: ساختمان سازان قم و فعالان بخش خصوصی متعهد شوند که برای تکمیل پروژهای نیمه کاره همکاری داشته باشند. 


آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دیدار با یکی از مشاوران شهرداری تهران عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی نباید در حاشیه قرار گیرد برای نمونه برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها و فعالیت‌ها قرآنی در سطح شهر در تهران در نظر گرفته شود. 


 وی خاطر نشان کرد: حرکت‌های بزرگ فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های قم الویت اصلی مسئولان شهر و شهردای قرار بگیرد تا بتوانیم به لطف الهي به عنوان یک شهر نمونه به جهان اسلام معرفی کنیم. 


انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.