نشست وزرای خارجه چهار کشور اروپایی درمورد آخرین وضع سیاسی اوکراین بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ گروه چهار نورماندی - با حضور وزرای خارجه روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین- نتوانست بر سر طرح ارسال نیروهای صلح‌بان به جنوب شرقی اوکراین به نتیجه برسد.

"سرگئی لاوروف،" وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست برلین گفت پیشنهاد ارسال نیروهای صلح‌بان به مناطق جنوب شرقی اوکراین از سوی وزیر امور خارجه این کشور مطرح شد. اما فقدان برنامه ریزی و یا ارائه توضیح تکمیلی درباره آن موجب شد دیگر شرکت کنندگان در نشست برلین بدون اظهار نظر از کنار این موضوع بگذرند.

اوکراین در ماه مارس(اسفند 93) از شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا درخواست کرد با حضور نیروهای حافظ صلح در دونتسک و لوهانسک، دو شهر جنوب شرقی این کشور موافقت کنند.

لاوروف در ادامه افزود: در جلسه برلین برای تحقق صلح در اوکراین، به نتایج خوبی دست یافتیم. توافق های صورت گرفته در این باره به اطلاع روسای جمهور  روسیه، فرانسه، اوکراین و صدراعظم آلمان می‌رسد و پس از تائید آنها آماده اجرا خواهد بود.

"فرانک والتر اشتاینمایر،"وزیر امور خارجه آلمان، پس از اتمام نشست برلین گفت: توافقی را غیر از آنچه در اجلاس مینسک به دست آورده بودیم، بررسی نکردیم. مذاکرات ما درباره تکمیل توافق های مینسک و چگونگی به اجرا درآوردن آن ها بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار