مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: کارفرمایان نمی توانند براساس قانون کار از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ بابایی با تاکید براینکه کارفرمایان نمی توانند براساس قانون کار از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده کنند، اظهار کرد: بر اساس قانون کارفرمایانی که از این قانون سرپیجی کنند علاوه بر اینکه مشمول جریمه نقدی می شوند به دستگاه قضایی نیز معرفی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به بخشنامه دولت در خصوص ممنوعیت استفاده از کارگران خارجی غیر مجاز، افزود: براساس این بخشنامه هیچ یکی از نهادهای خصوصی و عمومی نمی توانند از این گروه از کارگران استفاده کنند.

این مسئول افزود: طبق قانون کار اتباع خارجی در شرایطی می توانند مشغول به کار باشند که دارای پروانه کار باشند و اگر اتباعی بدون پروانه کار به کار گمارده شود این موضوع با مجازاتهایی همراه خواهد بود.

بابایی اعلام کرد: کارفرمایانی که برخلاف قانون عمل کنند روزانه پنج برابر حداقل دستمزد جریمه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی کار امسال حداقل دستمزد کارگران حدود ۲۳ هزار ریال در سال ۹۴ اعلام شده و به ازای هر روز اشتغال غیرمجاز کارفرمایان ۱۱۸ هزار و ۷۳۷ تومان جریمه می شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.