مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: سال 93 هزار کلاس بازسازی و نوسازی شد.


ابوالقاسم بابایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،افزود: هم اکنون هزار و 544 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی گفت: برای بازسازی و تجهیز هر کلاس 100میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: امسال با پیگیری اعتبارات سفر رهبری به استان ساخت 4 هنرستان در 4 شهرستان شیروان ،بجنورد،فاروج و اسفراین به پایان می رسد.

به گفته بابایی تکمیل طرح های نیمه تمام و احداث 4 مدرسه با 42 کلاس درس با اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون تومان از اولویت های امسال اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همچنین گفت : پارسال نیز سیستم گرمایشی 200 کلاس درس اصلاح شد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه از سال90 شرایط مناسبی در راستای استفاده از ظرفیت بنیاد برکت در حوزه مدرسه شده است تا کنون 23 مدرسه جدید در استان با اعتبار بالغ بر بیش از 6 میلیارد تومان احداث و 10 پروژه نیمه تمام نیز در سال 93 از محل اعتبارات بنیاد برکت احداث شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: امسال نیز 11 پروژه آموزشی از محل اعتبارات بنیاد برکت عملیاتی خواهد شد که سهم سرمایه گذاری بنیاد برکت را از سال 90 تا کنون به بیش از 11 میلیارد تومان می رساند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه پروژه مجتمع آموزشی شبانگاهی استثنایی در دست اجرا است گفت: فاز اول این پروژه در مهرماه سال94 به بهره برداری خواهد رسید.

بابایی افزود:در مهرماه سال جاری 40 پروژه را به بهره برداری خواهیم رساند که در مهرماه سال93 بیش از 60هزار متر مربع فضا تحویل داده شده است.

وی گفت: حجم بسیاری از اعتبارات اجرای این پروژه ها مربوط به اعتبارات سفرمقام معظم رهبری بابیش از 53 میلیارد تومان است.

اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی رتبه سوم را بین ادارات کل نوسازی مدارس کشور را با اعتباری افزون بر 94 میلیاردو 600 میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

استان خراسان شمالی بیش از 2 هزار آموزشگاه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.