معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی گفت: توسعه ،ریشه در فرهنگ و باورهای فرهنگی دارد و بدون فرهنگ هیچ توسعه ای پایدار نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ پورعیسی در جشن بهارانه هنرمندان استان با تاکید بر برنامه محوری افزود: باید فعالیت ها و اهدافمان در راستای برنامه محوری باشد نه دولت محور چرا که اگر برنامه ها دولت محور باشد مقطعی، زودگذر و بدون نتیجه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ایجاد مشوق های لازم برای سرمایه گذاران و ایجاد یک تفکر واحد در استان یکی از ضرورت ها به شمار می رود، اضافه کرد: هم گرایی و نیاز به مشوق های لازم برای سرمایه گذاران از اولویت های مهم توسعه استان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پورعیسی با اشاره به نقش مهم فرهنگ در توسعه خطاب به هنرمندان افزود: هر کاری که شما هنرمندان علاوه بر مباحث فرهنگی هنری دنبال می کنید اگر در راستای افزایش مشوق ها و مزیت های توسعه استان باشد اعلام آمادگی می کنیم چرا که ریشه مباحث توسعه در فرهنگ و عناصر باورهای فرهنگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز دراین مراسم با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: ضرورت دارد تا همه ما در راستای تحقق این شعار در سال جاری تلاش نماییم.

حسین ثابت قدم وحید بزرگترین رمز موفقیت در همه فعالیت ها به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر را همدلی، صمیمیت و برادری دانست افزود: همدلی و صمیمت می تواند پشتوانه بزرگی برای حرکت های موثرتر و ارزشمند تر باشد.

وی با اشاره به تنگناهای موجود در بخش های مختلف در سال 93 گفت: با همدلی و همیاری هنرمندان شاهد برگزاری برنامه های شاخصی در استان بودیم و امید است در سال جاری نیز بتوانیم با همدلی بیشتر شاهد اجرای برنامه های با کیفیت هر چه بهتر نسبت به سال های گذشته در استان باشیم، و از این طریق رضایت مردم که پشتوانه دولت و نظام هستند را فراهم نماییم.

جشن بهارانه هنرمندان شب گذشته در نگارخانه بجنورد با اجرای موسیقی، کشتی عروسکی، تئاتر ، قرائت شعر، ضرب زورخانه با حضور تعدادی از مسئولین استانی و اهالی فرهنگ وهنر برگزار شد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: توسعه ، فرهنگ ، هنر ، ریشه ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.