مقامات سازمان ملل کمکهایی را که تا کنون در اختیار مردم یمن قرار گرفته‌است ناکافی ارزیابی می‌کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل امروز از طرفهای درگیر در یمن خواست برای ورود کمکهای بشردوستانه به این کشور، منازعات را روزانه دست‌کم چندین ساعت متوقف کنند. امروز 2 هواپیمای حامل کمکهای صلیب سرخ و آژانس کودکان سازمان ملل در فرودگاه صنعا به زمین نشست؛ ولی مقامات سازمان ملل این کمکها را ناکافی می‌دانند. چند روز پیش هم یک محموله کمکی گروه پزشکان بدون مرز به بندر جنوبی عدن رسیده بود.


"یوهانس فان در کلاو،" هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور یمن در ژنو درباره ارسال کمک به این کشور جنگ‌زده اظهار داشت: "ما به هواپیما‌ها و قایق‌های کمکی بیشتری نیاز داریم. یمن پیش از آغاز درگیری‌ها هم با یکی از بزرگترین و مهمترین بحرانهای بشری در جهان روبرو بود. فقط در عدن، یک میلیون نفر تا چند روز دیگر در خطر محرومیت از آب آشامیدنی سالم قرار می‌گیرند. شرایط عدن -- اگر نگوییم مصیبتبار است، بسیار بسیار نگرانکننده است. دومین شهر بزرگ یمن با "جنگ شهری" دست به گریبان است. باید زمینه ورود کمک به یمن از طریق آسمان صنعا فراهم شود."


بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، حدود 650 نفر در تجاوز چند هفته اخیر عربستان به یمن جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 2000 نفر نیز زخمی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار