امام جمعه موقت سنندج از مسلمانان خواست سه اصل مهم جهاد، اتحاد و قناعت را که مورد تاکید دین اسلام است برای عزت و سربلندی این دین الهی در اولویت قرار دهند و آن را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج در مسجد دارالاحسان شهر، از جهاد مسلمانان در برابر کفار به عنوان یکی از تاکیدات خداوند متعال نام برد و گفت: در قرآن کریم نیز خداوند متعال بارها بر جهاد مسلمانان در برابر کفار تاکید کرده است و پیروان اسلام نیز باید این امر الهی را به جا آورند.

وی همچنین از اتحاد به عنوان رمز پیروزی مسلمانان یاد کرد و افزود: در تاریخ اسلام ثابت شده است که هرگاه مسلمانان با هم متحد و منسجم بوده اند بیشترین پیروزی ها را به دست آورده اند و تفرقه و اختلاف بین آنها نیز بیشترین آسیب را به دین اسلام زده است.

امام جمعه موقت سنندج همچنین از قناعت به عنوان دیگر تاکیدات خداوند متعال نام برد و گفت: انسان مسلمان باید در زندگی خود قناعت داشته باشد و آنچه را که مازاد دارد به فقرا و نیازمندان ببخشد چون خداوند متعال به این امر تاکید کرده است.

وی عزت و سربلندی اسلام و مسلمانان را در نتیجه توجه جدی به رعایت احکام و فرامین الهی دانست و گفت: اگر مسلمانان به درستی این احکام و فرامین را به جا آورند اسلام و مسلمانان در دنیا قوی و عزتمند می شوند.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن از زنان مسلمان خواست حضرت فاطمه(س) را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

ماموستا حسینی از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان نمونه در دنیا یاد کرد و گفت: این بانوی بزرگوار در کلام و رفتار بسیار شبیه پیامبر اکرم(ص) بودند و نمونه و الگوی زنان دنیا است. 

وی گفت: اهل بیت پیامبر اکرم(ص) برای همه مسلمانان از درجات بسیار بالایی برخوردار هستند و برای همه ما قابل احترامند.

خطیب جمعه سنندج همچنین از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آبادانی و توسعه روستاها قدردانی کرد و خواستار تلاش بیشتر این نهاد انقلابی در جهت محرومیت زدایی در سطح روستاها شد.

ماموستا حسینی همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی از آن شهید بزرگوار به عنوان مجاهدی واقعی نام برد و گفت: آنانی که این مرد بزرگ را به شهادت رساندند امروز در دنیا رسوا شده اند.

وی افزود: دشمنان اسلام باید بدانند که با ترور و کشتار مسلمانان نمی‌توانند به اهداف شوم خویش برسند، چرا که تا زمانی که روحیه عزت، خودباوری، جهاد، وحدت و قناعت در بین مسلمانان وجود دارد هیچ توطئه‌ای بین امت اسلامی به سرانجام نخواهد رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.