استاندار کردستان گفت: پروژه انتقال آب سد آزاد، ایجاد ایستگاه پمپاژ آب بر روی سد قشلاق سنندج و انتقال آب پل شیخ به عنوان سه راهکار اساسی برای جبران کم آبی استان در نظرگرفته شده است.

 اتخاذ 3 راهکار اساسی برای جبران کم آبی در استان کردستان
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، عبدالمحمد زاهدی، گفت: کشور ما دچار خشکسالی‌های ممتدی شده و بارندگی های استان کردستان نیز نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: برای حل مشکل کم آبی استان در دراز مدت، طرح انتقال آب سد آزاد درنظر گرفته شده که به دلیل کمبود اعتبار، امکان اجرای آن در حال حاضر فراهم نیست.

زاهدی به کاهش رواناب‌های استان به دلیل کاهش بارندگی اشاره کردوگفت: شهر سنندج و بخش‌های شرقی استان در حال حاضر با چالش کمبود آب به ویژه در بخش شرب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل چندین کار فنی پیش‌بینی شده است، افزود: یکی از همین راهکارها انتقال آب سد آزاد است که با قول مساعد وزارت نیرو در تابستان سال جاری، آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج انتقال خواهد یاقت.

استاندار کردستان همچنین به اجرای دو پروژه دیگر در کوتاه مدت برای حل مشکل کم آبی اشاره و تصریح کرد: ایجاد ایستگاه پمپاژ آب بر روی سد قشلاق و همچنین انتقال آب از پل شیخ سنندج دو راهکار اساسی هستند که همزبان با هم برای جبران کم آبی اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این دو پروژه توسط متخصصان کردستانی تهیه شده اند، بیان کرد: این دو پروژه تا 15 خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسند که اعتباری بالغ بر 15 میلیاردتومان صرف اجرای آنها شده است.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد که مردم با مشکل جیره بندی آب مواجه نشوند، بیان کرد: در صورتی که خود مردم در مصرف آب مدیریت صحیح را نداشته باشند با بحران جدی آب مواجه خواهیم شد.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: اتخاذ ، کم آبی ، جبران ، سد ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.