رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

ساخت 20 هزار واحد مسکن اجتماعی برای افراد کم‌‌درآمد/ تشکیل صندوق توسعه اعتباری ملی و محلی در روستاها

تابش از ساخت 20 هزار واحد مسکن شهری برای افراد کم‌درآمد خبر داد و گفت: با تشکیل صندوق توسعه اعتباری ملی و محلی میزان اشتغال را در روستاها افزایش خواهیم داد.

ساخت 20 هزار واحد مسکن اجتماعی برای افراد کم‌‌درآمد توسط بنیاد مسکن/ تشکیل صندوق توسعه اعتباری ملی و محلی در روستاهابه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در سالروز افتتاح حساب 100 امام خمینی(ره) و تأسیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های بنیاد مسکن عمران روستایی بوده که بسیار حائز اهمیت است گفت: تهیه و اجرای طرح‌های هادی، صدور اسناد مالکیت روستایی و بهسازی بافت‌های باارزش از عمده فعالیت‌های بنیادمسکن به شمار می‌رود.

وی افزود: بیش از 70 روستا بافت‌های باارزش تاریخی دارند که بیش از 35 هزار روستا را نوسازی شد.

وی‌تصریح کرد: طی یک توافقنامه با سازمان اراضی کشاروزی سعی کرده‌ایم که اراضی کشاورزی و باغ‌ها را حفظ کنیم و در این حوزه مشارکت روستاییان را افزایش دادیم .

تابش در ادامه به تشکیل صندوق توسعه اعتباری ملی و محلی اشاره‌کرد وگفت: تأسیس این صندوق یکی از مهم‌ترین اقدامات بنیاد مسکن در طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته سعی کرده‌ایم که با استفاده از منابع ملی و محلی واحدهای تولید مصالح کوچک را در روستاها جهت ایجاد مشاغل فراهم کنیم و با پیگیری‌‌های مستمر توانسته‌ایم چهار درصد از تملک دارایی‌ها را به خود اختصاص دهیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های امسال بنیاد گفت: سعی خواهیم کرد تمامی طرح‌های هادی را در روستاهای بالای 20 خانوار را به اتمام برسانیم که تا به امروز شاهد پیشرفت 84 درصدی آنان هستیم.

تابش تصریح کرد: در انجام تمامی تعهدات برنامه پنجم توسعه در خصوص توسعه روستاها و توجه به حفظ اراضی و باغی روستاها از دیگر اقدامات امسال بنیاد مسکن به شمار می‌رود.

رئیس بنیاد مسکن توضیح داد: از 38 هزار و 131 روستا برای 32 هزار و 48 روستا طرح هادی تهیه کرده‌ایم و برای 14 هزار روستا طرح هادی اجرا کردیم و برای 2 هزار و 600 روستا طرح هادی را در دست انجام داریم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال در بیش از 16 هزار روستا طرح هادی را اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در روستاها را بهسازی کرده‌ایم گفت: حدود 200 هزار واحد دیگر را نیز به اتمام رسانده‌ایم که در مجموع حدود یک میلیون 640 هزار واحد مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن بهسازی و نوسازی شده است.

وی یادآور شد: حدود 12 هزار و 600 میلیارد تومان وام مسکن روستایی به متقاضیان ارائه شده است. 

تابش با اشاره به اینکه با پیگیری‌های دولت امسال 200 هزار واحد مسکن روستایی جدید دیگر ساخته خواهد شد گفت: این 200 هزار واحد با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان با سقف تسهیلات 15 میلیون تومانی اجرایی می‌شود که مقدمات کار در سال گذشته انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن توضیح داد: طرح جامع روستایی امسال تهیه و تدوین می‌شود و با استفاده از این طرح تمامی سامانه‌های بهسازی آنلاین می‌شود و نظارت بر ساخت و‌سازها به صورت منظم‌تری پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز با مناطق آزاد منعقد کرده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک طرح‌های منطقه آزاد اروندرود توسط بنیاد مسکن پیگیری می شود.

تابش با اشاره به اینکه تا به امروز یک میلیون و 400 هزار و 716 واحد مسکونی که بر اثر سوانح طبیعی تخریب شده بودند بهسازی و نوسازی می‌شوند گفت: در دو سال گذشته 78 واحد مسکونی را بازسازی کرده‌ایم و 90 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 192 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار بنیاد مسکن بوده است.

وی در ادامه به مسکن شهری اشاره کرد و گفت: هر ساله بین 20 تا 25 هزار مسکن شهری در دست انجام داریم که هر ساله بین 5 تا 7 هزار از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین 15 تا 20 هزار مسکن شهری برای افراد کم‌درآمد در قالب مسکن اجتماعی خواهیم ساخت.

وی یادآور شد: حدود 14 هزار واحد مسکن شهری نیز از سال گذشته باقی مانده و 10 هزار واحد نیز امسال خواهیم ساخت که در مجموع 24 هزار واحد مسکن شهری امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تابش با اشاره به اینکه بنیاد مسکن رتبه نخست را در فروش اقساطی مسکن مهر کسب کرده است گفت: 347 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای کوچک در دست ساخت داشته‌ایم که 270 هزار واحد تا به امروز تحویل داده شده و 255 هزار واحد نیز دفترچه فروش اقساطی خود را تحویل گرفته‌اند.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: 27 هزار مسکن نیز در بخش خیرین مسکن‌ساز در دست اجرا داریم که حدود 10 هزار واحد از این تعداد به اتمام رسیده و 10 هزار واحد دیگر نیز امسال به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، بنیاد ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار