سفیر اتریش در ایران از علاقمندی رئیس جمهور این کشور برای سفر به ایران خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک رئیس جمهور اتریش به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران، که عصر دیروز به دعوت شهردار قزوین برای بررسی همکاری های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی به این شهر سفر کرده بود، این استان را دارای ظرفیت های مناسب همه جانبه دانست و گفت: توجه به این ظرفیت ها زمینه ساز جلب سرمایه گذاری های خارجی و افزایش همکاری های بین المللی است.

فردریش اشتیفت افزود: استان قزوین جزء پنج استان صنعتی و مهم ایران محسوب می شود و با یک برنامه ریزی مناسب می توان از این ظرفیت، به نحو ویژه ای استفاده کرد.

وی با اشاره به روابط دو کشور اضافه کرد: این روابط دارای سابقه طولانی است و دولت اتریش پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره درصدد افزایش سطح روابط بوده است؛ رئیس جمهور اتریش اولین رئیس جمهور کشور غربی بود که پس از پیروزی انقلاب سلامی ایران به این کشور سفر کرد.

سفیر اتریش در ایران همچنین از آمادگی این کشور برای همکاری های علمی و دانشگاهی با قزوین خبر داد و خواستار ایجاد پل ارتباط علمی و فرهنگی میان دو کشور شد.

اشتیفت با اشاره به حضور چهل تا شصت هزار شهروند و دو هزار پزشک ایرانی در اتریش افزود: در یک و نیم سال گذشته سه هیات دانشگاهی اتریشی به ایران سفر کردند که با توجه به تعدد دانشگاه ها و دانشجویان در قزوین، تلاش خواهیم کرد در سفرهای آتی، بازدید از مراکز علمی شهر قزوین نیز گنجانده شود.

استاندار قزوین هم در این دیدار با بیان اینکه روند مذاکرات هسته ای موجب توجه بیشتر کشورها به ایران شده گفت: ملت ایران در طول تاریخ همواره ثابت کرده اند که از جنگ و تعرض به هر کشوری بیزار و همواره به دنبال تعامل با کشورهای مختلف است.

روزبه، به ظرفیت های استان قزوین در زمینه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: استان قزوین در عرصه های مختلف موفقیت های بزرگی کسب کرده که توفیقات دانشگاهی، صنعتی و کشاورزی از آن جمله است.

شهردار قزوین هم با اشاره به سابقه روابط دو کشور گفت: شهرداری قزوین آمادگی دارد با کشور اتریش در زمینه های گردشگری، محیط زیست و اقتصادی همکاری دو جلنبه داشته باشد.

مسعود نصرتی افزود: شهرداری قزوین آماده همکاری دوجانبه در طرح های مترو قزوین_ هشتگرد، قطار درون شهری، راه اندازی دستگاه زباله سوز، احداث فرودگاه شهر قزوین، ساخت هتل، مراکز تفریحی و نمونه گردشگری، ارتباطات دانشگاهی و عقد خواهرخواندگی با یکی از شهرهای اتریش است.

سفیر اتریش پس از بازدید از برخی جاذبه های تاریخی شهر، قزوین را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: دیدار ، سفیر ، ایران ، اتریش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.