اقتدار کشور به دست نسل سوم و چهارم انقلاب است که باید از آن حفاظت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر بهجت قاسمی در جشن بزرگ دانش و اقتدار در ایران هسته‌ای که به مناسبت اختتامیه دومین دوره مسابقه ملی انقلاب من، آرمان من در آستانه بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و با حضور 5 هزار نفر از نوجوانان و جوانان مشهدی، به ضرورت کسب دانش توسط جوانان و نخبگان تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت و اقتدار هر ملتی در گرو دانش آن‌هاست زیرا دانش قدرت را به همراه خواهد داشت.

همسر شهید شهریاری خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: شما حافظان اقتدار میهن اسلامی هستید زیرا نقشِ نسل سوم و چهارم انقلاب در این دوران، دستیابی به دانش بیشتر و حفظ اقتدار کشور است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: هر ملتی پیشرفت خود را در شرایطی خاص آغاز می‌کند و دستاوردهای آن ملت از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود.

دکتر قاسمی با تأکید بر این مطلب که حفظ دستاوردهای علمی، صنعتی و .. بر عهده نسل جوان است، اذعان داشت: جوانان بایستی در این راه هزینه کنند؛ قطعا اگر عاشورایی اتفاق نمی‌افتاد امروز شیعه‌ای وجود نداشت.

به گفته همسر شهید شهریاری از شهدای گرانقدر هسته‌ای کشور، تاریخ به ما درس هزینه کردن برای حفظ آرمان‌ها داده است لذا برای برافراشته نگه داشتن پرچم ایران اسلامی باید هزینه کرد.

این استاد دانشگاه گفت: آنچه که امروز به دست جوانان این مرز و بوم رسیده است، بسیار گران بهاء است زیرا با خون پاک شهدا آمیخته است لذا با تمام وجود باید از آن پاسداری و نگهدای کرد تا از دست نرود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع جوان مشهدی درباره نحوه زندگی خود با شهید دکتر شهریاری بیان کرد: به‌رغم اینکه گروه منافقین و موساد تمام اطلاعات شخصی و کاری شهید را به دست آورده بودند و زندگی ایشان هر لحظه در معرض خطر بود اما زندگی من با ایشان سراسر محبت، لذت بخش، هدف مند و بسیار زیبا بود.

به گفته این همسر شهید، شیوه نگاه افراد به زندگی، نوع اهداف و زندگی آن‌ها را تعریف می‌کند لذا با دیدگاه مثبت به زندگی می‌توان منشأ خیر و برکت برای جامعه بود.

گفتنی است، جشن بزرگ «دانش و اقتدار در ایران هسته‌ای» به همت موسسه جوانان آستانقدس رضوی، به مناسبت اختتامیه دومین مسابقه ملی «انقلاب من، آرمان من» و همزمان با ایام بزرگداشت روز ملی انرژی هسته ای در مشهد برگزار شد. در این دوره از این مسابقه، بیش از 700 هزار نوجوان و جوان ایرانی با نگارش و جمع آوری امضاء، شعارهای انقلابی و هسته‌ای خود را به ثبت رساندند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.