قائم مقام بنیاد مسکن از صدور سند برای بیش از 2 میلیون و 79 هزار واحدی مسکونی روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر از 37 هزار روستای بالای 20 هزار خانوار برای 35 هزار روستا طرح هادی تهیه شده است.

صدور بیش از 2 میلیون و 790 هزار سند برای واحدهای مسکونی روستایی/ اجرای 35 هزار طرح هادی در روستاهای کشور
محمدعلی رضایی قائم مقام بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از سال 57 تا به امروز 200 هزار واحد مسکن در شهرها برای محرومان در مناطق مختلف ساخته و تحویل داه شده است گفت: بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها برای محرومان تهیه می کند.

وی در ادامه افزود: تا به امروز در روستاهای کشور یک میلیون و 458 هزار واحد مسکونی ساخته و یا بهسازی شده و در اختیار مردم قرار داده شده است.

قائم مقام بنیاد مسکن اظهار داشت: بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر سوانح طبعیی نیز از دیگر اقدامات بنیاد مسکن به شمار می‌رود که تا به امروز یک میلیون و 400 هزار و 716 واحد در شهرها و روستاها بازسازی شده است.

رضایی یادآور شد: در سال گذشته 16 هزار و 200 واحد مسکونی بازسازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی توسط بنیاد مسکن گفت: از 37 هزار روستای بالای 20 هزار خانوار تا به امروز برای 35 هزار روستا طرح هادی تهیه شده و از این تعداد نیز 14 هزار روستا طرح هادی در آن اجرا شده است.

رضایی یادآور شد: طرح هادی در روستاها همانند طرح جامعه شهری است که در آن تمامی معابر روستاها و جداول نوسازی و بهسازی می‌شود.

قائم مقام بنیاد مسکن با اشاره به اجرا و نگهداری روستاهایی با بافت‌های باارزش گفت: بنیاد مسکن برای روستاهایی که از نظر موقعیت دارای اهمیت و ارزش هستند برنامه‌های مختلفی در دست اقدام دارد.

وی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر 81 روستا دارای موقعیت‌های باارزش هستند که بنیاد مسکن برای 25 روستا طرح‌های مختلفی را اجرا کرده و برای 32 روستا طرح‌هایی را در دست اجرا دارد.

رضایی به اشاره به سنددار کردن خانه‌های روستایی توسط بنیاد مسکن گفت: تا به امروز بسیاری از خانه‌های روستایی بدون سند بودند و سنددار کردن این خانه ‌ها نقش مؤثری در اقتصاد خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن تا به امروز با همکاری ثبت اسناد 2 میلیون و 790 هزار و 83 جلد سند برای خانه‌های روستایی تهیه  کرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بنیاد مسکن مأموریت تهیه سند را دارد که تا الان برای 59 هزار و 366 واحد مسکونی سند صادر کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازسازی ، روستا ، طرح هادی ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار