به تاخیر انداختن روند طبیعی غذا خوردن باعث بروز این عارضه می‌شود.

دکتر پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران درباره علل و درمان سو هاضمه بیان کرد: سو هاضمه عبارتست از هر گونه احساس نامطلوب در سیستم گوارشی مانند ترش کردن نفخ کردن سوزش سردل و علائمی از این قبیل.

دکتر فرح بخش در ادامه افزود: هاضمه در افراد به دلیل اختلالات ژنتیکی و برغذا خوردن ایجاد می‌شود این عادات غذایی نادرست موارد نظیر استفاده از غذاهای نامناسب تغییر روال طبیعی غذا خوردن در اثر مشغله‌های کاری و علل از این شکل می‌باشد.

متخصص تغذیه درباره پرهیز غذایی برای افراد دچار سو ها ضمه عنوان کرد: افراد دچار سو هاضمه از خوردن مواد غذایی اسیدی مانند مرکبات (پرتغال ترش، لیموترش و ...) نوشیدنیهای مانند نوشابه‌ها ماءالشعیر.

نکته تشدید کننده این عارضه استفاده از ادویه‌جات قند است افرادی که عادت به مصرف دارای ادویه زیاد دارند باید از این کار پرهیز کنند هم چنین مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده سوسیس کالباس گوشت‌های نیمه آماده ماهی نیز از غذاهای نامناسب در این گونه افراد است.

شایان ذکر است استفاده از آب در هنگام صرف غذا و مصرف غذاهای آبکی مانند سوپ و آش برای افراد دچار سو هاضمه توصیه نمی‌شود و بهتر است از غذاهای خشک و برنج‌های مخلوط استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، بیماری ، درد ، درمان ، ادویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار