رییس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 از تهیه نقشه‌های تخلیه امن اضطراری به منظور کاهش خطرپذیری در زمان بحران خبر داد.

مهدی خسروانی، رییس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تهیه نقشه‌های تخلیه امن اضطراری در این منطقه اظهار کرد: با توجه به وجود تعداد زیاد محلات در این منطقه همچنین به منظور پیشگیری از کاهش خطرپذیری در مواقع بحران نقشه‌های تخلیه امن اضطراری در این منطقه طراحی شده که مکان‌های امدادی، تخلیه امن و اسکان اضطراری که شهروندان در زمان وقوع بحران و اضطرار به مکان‌هایی از جمله مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، مدارس و ... که در نقشه مشخص و تعیین شده است، پناه ببرند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر تعیین و نشان داده شدن مکان‌های تخلیه امن اضطراری در این نقشه اطلاعات به روز کمک‌های اولیه، امداد و نجات، اقدامات قبل و بعد از وقوع زمین لرزه و آموزش‌های ابتدایی امدادی به زبان ساده برای شهروندان در این نقشه وجود دارد.

خسروانی، افزود: این نقشه‌ها آماده و چاپ شده است که علاوه بر کلاس‌های آموزشی این ستاد که در سرای محلات و سوله‌های مدیریت بحران منطقه به علاقمندان ارائه می‌گردد به درب منازل هم برای افرادی که فرصت شرکت در این کلاس‌ها را ندارند، توزیع می‌شود.

رییس ستاد مدیریت بحران منطقه در پایان گفت: در این نقشه‌های جیبی، آدرس سایت و شماره تماس پایگاه مدیریت بحران به منظور حضور شهروندان در صورت تمایل در کلاس‌های آموزشی ستاد درج شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمارستان ، جراحی ، مرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار