عصر امروز صورت گرفت

عیادت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از مجروحان یمنی

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مجروحین یمنی بستری شده در یکی از بیمارستان های تهران عیادت کرد.

عیادت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از مجروحین یمنی
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاءالدین بروجردی" عصر امروز پنجشنبه  6 فروردین با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران از مجروحین حادثه تروریست در یمن عیادت کرد.

در پی حمله وحشیانه ددمنشانه تروریست ها به صفوف نمازجمعه یمن تعداد زیادی از مردم مسلمان حاضر در نمازجمعه  به شدت زخمی و تعدادی از آنان به شهادت رسیدند به همین جهت در پی این حادثه تروریستی جمهوری اسلامی ایران با نیت خیرخواهانه تعدادی از مجروحین حادثه را به تهران منتقل و به منظور مداوا آن ها را در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری کرد.

در حال حاضر حدود 52 نفر از مجروحین یمنی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری شدند که حدود 6 نفر مرخص شده و حدود 6 نفر دیگر در بخش ICU  هستند.

سایر مجروحان علیرغم جراحات وارده شدید، روحیه بسیار بالایی دارند.

اکثر مجروحان از قسمت سر و صورت مجروح شده و برخی از مجروحان نیز دچار قطع عضو هستند.

"علاءالدین بروجردی" پس از پایان عیادت از مجروحان یمنی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: علیرغم اینکه در این انفجار وحشیانه گروهک‌های تکفیری که در محل مقدس یعنی مسجد ودر نماز جمعه انجام شد و تعدادی جان خود را از دست داده و تعدادکثیری مجروح شدند اما افراد مجروح در این بیمارستان از روحیه بالایی برخوردار بودند.

وی افزود: درخواست مجروحان یمنی این بود تا هر چه سریعتر کار درمان آن‌ها به پایان برسد تا بتوانند با حضور در کشور خود به دفاع بپردازند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه مجروحان یمنی بستری بودند در جریان آخرین تحولات یمن و سقوط دو فروند جنگنده سعودی و یک فروند جگنده اماراتی هم بودند.

بروجردی اظهار داشت:  مجروحان یمنی صریحا تاکید کردند که می‌خواهند هرچه سریعتر به کشورشان بازگردند تا در کنار هموطنان خود از تمامیت ارضی کشورشان دفاع و متجاوزان را شکست دهند.

*سیاست عربستان؛ کشتار مسلمانان

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در هر صورت این اقدام ایران و پذیرش مجروحان یمنی نشان دهنده آن است که سیاست جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام کمک به مسلمانان و مداوای مصدومان آنهاست اما سیاست برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان کشتار مسلمانان و مصدومیت آن هاست که متاسفانه امروز تعداد زیادی از افراد غیر نظامی اعم از کودکان به شهادت رسیدند.

*توصیه بروجردی به پاکستان

بروجردی در مورد درخواست عربستان از پاکستان برای اعزام نیرو به یمن گفت: امید داریم کشورهای اسلامی مانند پاکستان در این دام قرار نگیرند و به این جنگ جدید ندمند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار