در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

گذرگاه رفح، صحنه جدید کشتار مردم بی‌گناه فلسطین

ماشین کشتار صهیونیست‌ها بدون وقفه در حال حرکت به رفح است.

وزارت بهداشت غزه در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که تعداد کشته شده‌ها از زمان آغاز حملات اسرائیل به این باریکه در اکتبر سال گذشته به بیش از ۳۵ هزار نفر رسیده است. ضمن اینکه دست‌کم ۷۸ هزار و ۸۲۷ انسان نیز در پی این حملات زخمی شده‌اند. تمام این جنایات را صهیونیست‌ها در این بیش از ۲۲۰ روز انجام داده‌اند.

این وزارتخانه همچنین در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «عدم تامین سوخت لازم برای راه‌اندازی ژنراتور‌های برق در بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و کارکنان حمل و نقل باعث شده برای فروپاشی کامل سیستم بهداشتی در نوار غزه فاصله چندانی نداشته باشیم.»

ماشین کشتار صهیونیست‌ها در این مدت بدون وقفه در حال حرکت بوده و صهیونیست‌ها حالا در حال حرکت دادن  این ماشین کشتار به گذرگاه رفح هستند.

در همین حال پیشروی نیرو‌های اسرائیلی در نوار غزه ادامه دارد و سربازان این کشور در عمق بیشتری از رفح پیشروی کردند. در همین حال ساکنان در شمال غزه هم می‌گویند تانک‌های اسرائیلی حملات خود را به جبالیا و اردوگاه آوارگان فلسطینی گسترش داده‌اند

. مقام‌های بهداشتی در نوار غزه می‌گویند جسد دست‌کم ۲۰ نفر را در پی حملات شبانه اسرائیل به این اردوگاه پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه ده‌ها نفر نیز زخمی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

به گفته رسانه‌های غربی  ساکنان رفح از طریق تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی از سوی اسرائیل هشدار‌هایی دریافت کرده‌اند که باید هرچه سریعتر این منطقه را ترک کنند. 

بعد از دستور تخلیه و رسیدن جنگ به رفح کمک‌های ناچیزی هم که به این منطقه می‌رسید، تعطیل شد. ساکنان می‌گویند در این مدت مدام در حال فرار از گلوله‌های ارتش اسرائیل بوده‌اند که تقریبا به همه جا اصابت می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی، حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل در شهر رفح را به خاطر تبعاتی که برای این رژیم دارد، «تله» نامید. این رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه «رفح تله است، وارد آن نشوید»، خطاب به سران رژیم اشغالگر نوشت که حمله زمینی در رفح، به فروپاشی حماس یا آزادی اسرا منجر نخواهد شد.

روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به بی نتیجه بودن بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تبعات منفی داخلی و بین المللی این جنگ برای این رژیم، افزود: عملیات رفح، اسرائیل را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

فلسطین اشغالی

طبق گزارش سازمان ملل پس از دستور اسرائیل مبنی بر خروج فوری ساکنان رفح و گسترش عملیاتش در جنوب غزه ظرف یک هفته گذشته ۲۰ درصد جمعیت غزه بار دیگر آواره شده اند.

همچنین با اعلام سازمان ملل کارکنان این سازمان با یک وسیله نقلیه به سمت ایست بازرسی در نزدیکی رفح در حال حرکت بودند که به آن‌ها حمله شده و یک کشته و یک زخمی حاصل این جنایت جدید صهیونیست‌ها بوده است.

جعفر قنادباشی کارشناس بین الملل درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اسرائیلی‌ها سعی کرده اند که اقدامات و جنایات و حمله خود به رفح را چراغ خاموش انجام دهند.در خبرگزاری‌های جهانی چیزی به عنوان آغاز حمله به رفح سخن گفته نمی‌شود و در این زمینه آمریکایی‌ها نیز به شدت همراهی می‌کنند. رسانه‌های آنها از آغاز حمله به رفح سخن نمی‌گویند، اما حدود ۱۰ روز است که حمله آغاز شده و بیش ۱۵۰ هزار نفر به سمت شمال حرکت کردند.

قنادباشی گفت: در این زمینه مقداری فریب و پنهان کاری در عرصه نظامی و رسانه‌ای را شاهد هستیم که هم می‌خواهند حمله را انجام داده باشد و هم بتوانند برچسب حمله به رفح را از پیشانی خود پاک کنند.  آمریکایی‌ها اگرچه موافق حمله هستند، اما نمی‌خواهند مطالبات جهانی برای پایان دادن حمایت‌هایشان از صهیونیست‌ها بیشتر شود. 

وی گفت: برخی کارشناسان معتقدند حمله به رفح با هدف انجام شکست آبرومندانه صورت گرفته است؛ این مسئله حرف درستی است و آنها به دنبال باخت آبرومندانه هستند.

نوار غزه

گزارش:محمد حسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در عجبم که چهار کشور مزدور صهیونیسم یهودی که همه در ملح عام ودر تمامی دنیا هم حرف زدند که ما ترور میکنیم وهم در عمل ثابت کردند تروریست وتروریست پرور هستند چرا رسانه های حتی اسم اینها را یعنوان کشورهای حامی تروریست نمیبرند
آخرین اخبار