حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

بدون رفع تحریم‌ها، ملت زیر بار مذاکره نخواهد رفت/ تجاوز و دخالت در امور داخلی یمن محکوم است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:ترک ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جز گناهان است وگناه مانع جذب رحمت خداوند، مانع عاقبت بخیری و برکت می‌شود و درمان شما این است که استغفار دفعی و رفعی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران "حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ کاظم صدیقی "در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت:ترک ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جز گناهان است و گناه مانع جذب رحمت خداوند، مانع عاقبت بخیری و برکت می‌شود و درمان شما این است که استغفار دفعی و رفعی داشته باشید.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: بیایید امسال را سال مرقبه قرار دهیم، حضرت زهرا(س)مظهر همه‌ی صفات اللهی است ، پرچم ولایتی که امروز برقرار است رویش خون حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و می‌بینید که همه‌ی قدرت‌های دنیا از این پرچم ولایت هراس دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی درخطبه‌ی دوم ضمن تشکر و قدردانی از حضور مردم برای برپایی مراسم حضرت زهرا(س) گفت: در این ایام نیز از نیروی انتظامی، هلال احمر، صدا و سیما و تمامی کسانی که برای تأمین آسایش مردم رنجها را بر خود هموار داشتند و در صحنه بودند و مراقبتهای لازم را انجام دادند، تشکر می‌کنیم. 

وی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت خواهر مقام معظم رهبری، مادررئیس جمهور و همسر خطیب دیرینه‌ی این پایگاه آیت الله جنتی ادامه داد: با توجه به سخنرانی حساس و پر محتوای مقام معظم رهبری در روز اول فروردین در حرم علی ابن موسی الرضا(ع) بود که مثل همیشه امیرالکلام نسبت به زمان خودش بود.

خطیب نمازجمعه  تهران تصریح کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را همدلی و همزبانی دولت و ملت قرار دادند که باید بگویم ایشان انگشت به جای بسیار حساسی گذاشتند و آن این است که تا مردم اعتماد کامل به مجریان و گردانندگان کشور و قوای سه گانه نداشته باشند دولت مثل دولت کشور‌های دیگر زمینه و تکیه‌گاهی در داخل مملکت نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: دولتی موفق است که در متن مردم باشد و هنگامی هم که دولت شد از مردم جدا نشود بخصوص اینکه از نگرانی‌ها و مشقت‌هایی که قشر ضعیف جامعه مبتلا هستند، حساسیت بیشتری داشته باشد و در حد امکان بتواند مشکلات راحل کند و اگر در جایی نتوانست، وعده‌های خلاف ندهد که این رمز موفقیت یک دولت است.

وی افزود: رمز موفقیت مردم نیز این است که دولتی صادق، امین و واقع بین و در رأس همه آنها متدین داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آن چیزی که مملکت ما را نگه داشته قداست انقلاب و رهبری ما است که اگر دولت، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی قداست خودش را از دست دهد ناکارآمدی کامل خواهد داشت و به همین دلیل در برهه‌ای که تسامح و تساهل بود، عفت مخدوش شد و بدحجابی آمد و به مقدسات مردم حساسیت نشان داده نشد که نتایج آن را مشاهده کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: این مملکت در سنگر دیانت و درکشتی اهل بیت محفوظ است و دولت ما زمانی می‌تواند مردمی باشد که به دیانت مردم توجه کند که مقام معظم رهبری نیز در سال گذشته فرمودند ما دولت حداقلی را نمی‌خواهیم.

وی تصریح کرد: مسئله بعدی امر به معروف و نهی از منکر است که در رأس معروف‌ها تشکیل نظام اسلامی و حمایت و حفاظت این نظام اسلامی است که با خون شهیدان آبیاری شده که دولت و ملت باید برای حفظ آن دست به دست هم دهند.

خطیب نمازجمعه تهران ادامه داد: تضعیف نظام، ارتباط با دشمنان، تقویت دشمنان نظام از بزرگترین منکرات است و شکوفا کردن اقتصاد، اعتلای علمی و حفظ آبروی ملت و بالا بردن سطح فرهنگ از جمله معروف‌هایی است که دولت و ملت باید دست به دست هم بدهند و آن را دنبال کنند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای به مراحل حساس خود رسیده است، اظهارداشت: شیطان کارش شیطنت است و خاصیت و هویتش عداوت با بنی آدم است و اینها شیطان بزرگند و خواستند توپ را به زمین ایران بیاندازند تا اگر مذاکرات به نتیجه نرسید بگویند به دلیل برخی تفکرات در ایران است.

وی افزود: هم ملت و هم مقام معظم رهبری تأکید دارند که ما اهل منطق مذاکره هستیم و آنچه که مقام معظم رهبری، ملت و تیم مذاکره کننده با آن مخالفند این است که ملت ایران زیر بارزورگویی‌های آمریکا نخواهد رفت.

خطیب نمازجمعه ی تهران تصریح کرد: خط قرمز‌هایی که قبلاً بیان شده مقابله با زورگوی و تحمیل خلاف عرف جهانی، اخلاق سیاسی و قوانینی است که این حق را به ما داده است، اما نکته‌ی جدیدی که مقام معظم رهبری  و همچنین نمازگزاران که عصاره‌ی ملت هستند تأکید کردند این است که مسئله‌ی رفع تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست، متن مذاکرات است.

وی ادامه داد: به محض اینکه درحین مذاکره توافق اجرا شد بر طرف مقابل است که همه‌ی تحریم‌ها را رفع کند و بدون رفع تحریم‌ها ملت زیر بار مذاکره نخواهند رفت.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه حادثه 12 فروردین یک پدیده‌ی نوظهور و راه نو و رحمت جدیدی بود، خاطر نشان کرد: 12 فروردین پدیده‌ی نوظهور مبارکی بود که امام خمینی (ره) آن را باز کرد و مردم متدین نیز ضمانت دوام آن هستند.

وی افزود: برخی گروهک‌ها و روشنفکران با جمهوری اسلامی موافق نبودند اما امام خمینی(ره) که روح و مرجع مردم بود، فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

حجت الاسلام صدیقی همچنین عملیات فتح المبین و بیت المقدس را جزو نقاط عطف دوران دفاع مقدس یاد کرد و آن را گرامی داشت.

خطیب نماز جمعه تهران به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: مردم مقاوم یمن انقلابی کردند و خواستند خودشان صاحب رأی باشند چرا که رئیس جمهور وقت به تعهدات خود عمل نکرد و فراری شد و مردم کمیته‌هایی تشکیل دادند و نشان دادند که بصیرت و تجربه‌ی لازم را برای اداره کشور دارند.

وی با بیان اینکه اکنون یک ائتلاف مصنوعی که پس قضیه‌ی آن اسرائیل و آمریکا است، گفت: شهادت شهدای یمن در بمبارانها روان مردم دنیا و خصوصاً ملتهای اسلامی را جریحه دار کرد و ما این شهادتها را تبریک و تسلیت می‌گوییم.

خطیب نمازجمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: برای مجروحین این حادثه دلخراش و غیر قانونی که خاصیتی تجاوزکارانه و انفعالی دارد و همچنین برای بازماندگان طلب عافیت می‌کنیم و هر گونه تجاوز و دخالت درامور داخلی یمن را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: خطبه ، نمازجمعه ، تهران ، صدیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار