آبشار وارگ یا وارک یکی از زیباترین آبشارهای ایران در استان لرستان است که از نوع آبشارهای دو قلوبه شمار می‌آید.

وارک آبشارزیبای دوقلومجذوب کننده هربینندهبه گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان؛ این آبشاردر جنوب شرقی خرم آباد و در غرب گردنه نوژیان و نزدیک آبشار نوژیان در روستایی با همین نام واقع شده است.

این آبشارپس از آن که ازچشمه‌های بالای صخره سنگی سرچشمه می‌گیرد،اولین آبشار را به وجود می‌آورد و با طی فاصله ۱۵ متری،ازصخره دوم نیزفرومی ریزدو آبشاردوم را پدید می آورد.

آبشار وارگ مسير رودخانه اي كوچك است كه ازارتفاعات بالادستي رودخانه بزنويد سرچشمه گرفته وباطي مسير از سراشيبي هاي تند اين ارتفاعات وارد اين رودخانه مي شود.
 
منظره ي زيباي آبشاروارگ هربيننده اي رامجذوب خويش مي كند.

از ويژگي هاي آن اين است كه در طول گذر آبشار اصلي آبشارهاي كوچك وبسيار زيبائي موجود مي باشد كه هر كدام منظره و ويژگي خاص خود را دارد.
اين منطقه نسبتا گرم و با پوشش گياهي وجنگلي(عمدتا بلوط)مناظر بسيار جذابي را در دل خود نهفته دارد.
 
يكي ديگر از ويژگي هاي منحصر اين منطقه همسايگي مرزي باسه استان كشور، يعني استان هاي اصفهان،چهارمحال و بختياري و استان خوزستان است.
 
حداکثر ارتفاع آبشار وارگ یا وارک، ۵۷ متروعرض ۵۰ متر است که درفصل کم آبی، آبشار اول دارای ۷ متر با عرض حدود ۱۲ متر و آبشار دوم نیز دارای ۱۵/۵ مترو عرض ۵/۵۶ متر می باشد.

راه دسترسی:

باید از الیگودرز باخودرو به روستای بزنویدرفته و پس از به روستای دستگرد رسید پس از دستگرد ادامهٔ راه را باید پیاده رفت. 
منطقه وارگ منطقه ای بکر مانده است و مردم منطقه هنوزهم نیمه کوچ روهستندیعنی با شروع فصل گرمابه مناطق بلند تردر اطراف خودکوچ می‌کنند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: آبشار ، وارک ، زیبا ، جذاب ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.