مدیر کل دفتر حوزه وزارتی وزیر علوم گفت: وظایف ما در قبال معرفی رئیس دانشگاه تهران به اتمام رسیده و رئیس جدید را معرفی کردیم باید شورای انقلاب فرهنگی نظر خود را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دانشگاه تهران یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور و البته یکی از دانشگاههای برتر کشور محسوب می‌شود، بر روی صندلی ریاست این دانشگاه در دوره دولت ریاست جمهوری حسن روحانی تاکنون کسی تکیه نزده است و این دانشگاه از 19 خرداد 93 توسط سرپرست اداره می‌شود. 

بنابراین گزارش، بر اساس قوانین یک سرپرست تنها می‌تواند به مدت 3 ماه سرپرستی یک دانشگاه را بر عهده داشته باشد و این در حالی است که با توجه به پایان سال 93 هنوز سکاندار ریاست این دانشگاه که یکی از دانشگاه‌های مطرح و برتر کشور است خالی مانده است.

در ادامه این گزارش آمده است، با وجود تقریبا 8 ماه از سرپرستی این دانشگاه متاسفانه هنوز رئیسی برای آن انتخاب نشده که مورد تایید تمامی مسئولان کشور باشد. 

 عبدالحسین فریدون مدیر کل دفتر حوزه وزارتی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران مبنی بر آخرین اخبار ریاست دانشگاه تهران گفت: ما محمود نیلی احمد آبادی را به عنوان رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردیم و با وجود اینکه تقریبا چند ماهی از این انتخاب وزارت علوم می‌گذرد اما شورای عالی انقلاب فرهنگی تا کنون نظری مبنی بر تایید و یا عدم تایید خود در خصوص نیلی احمد آبادی به ما اعلام نکرده است. 

فریدون در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا این زمان تایید و یا عدم تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی طولانی شده و پیش‌بینی شما در این خصوص چیست،اظهار داشت: وظایفی را که در این رابطه در خصوص معرفی شخص مورد تایید وزارت علوم بوده انجام داده‌ایم و نیلی احمد آبادی را معرفی کردیم، من در جایگاه پیش‌بینی نظر و حتی اعلام نظر قرار ندادم و این امر به شورای عالی انقلاب فرهنگی بر می‌گردد.




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.