زینلیان در نشست خبری:

مشکلات کشور ریشه در عدم اعتماد به جوانان دارد

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ما از وزیر صنعت می‌خواهیم برای اقتصاد ایران پدری کند و مشکلات اقتصادی را با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد برطرف سازد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حسین زینلیان دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری « کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی» گفت: حدود یازده ماه و نیم است که مقام معظم رهبری شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را به عنوان سال مطرح کرده‌اند و در این مدت مسئولان سه قوه فرصت داشتند که عملکرد و گزارش کار مناسبی را در این رابطه داشته باشند. ولی آیا واقعا عملکرد مناسبی در این راستا وجود دارد؟

وی افزود: آن چیزی که ما از آن احساس خطر می‌کنیم قرار نگرفتن شعار سال در عمل مسئولان است و مسئولان عناوینی که در شعار سال مطرح شده را فقط به عنوان یک شعار می‌بینند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: چگونه می‌شود که در سالی که مزین به نام اقتصاد فرهنگ است واردات محصولات به جایی می‌رسد که رهبری هم تعجب می‌کنند. آن هم در برهه‌ای که ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم.

زینلیان ادامه داد: از تمام مسئولان که در زمینه واردات چه در بعد فرهنگی و چه در بعد اقتصادی دخیل هستند می‌خواهیم یک گزارش عملکرد شفاف به ما بدهند و بگویند که چرا وضعیت اقتصادی ما به این روز افتاده است و بگویند که واقعا چه نفعی از واردات بی‌رویه می‌برند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم از مسئولان انتظار دارند که با چنین مشکلاتی در حوزه اقتصاد روبه‌رو نباشیم. آیا ما مشکل مواد اولیه داریم، مشکل نیروی انسانی داریم یا مشکل ارائه و توزیع تولیدات روبه‌رو هستیم که چنین مشکلاتی ایجاد شده است.

وی گفت: مشکل اصلی ما امروز در بحث تکنولوژی، انرژی و مدیریت منابع انسانی است. اگر این بحث را نتوانیم حل کنیم مطمئنا با مشکلات و معضلات بزرگی روبه‌رو خواهیم شد و به اقتصاد مقاومتی هم نمی‌رسیم.

زینلیان ادامه داد: ما از نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، می‌خواهیم برای اقتصاد ایران پدری کند و مشکلات اقتصادی را با استفاده از ظرفیت‌هایی که وجود دارد برطرف سازد. وزیر صنعت اگر بخواهد برای برطرف کردن مشکلات کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند ما تا پای جان از وی حمایت خواهیم کرد.

این فعال دانشجویی افزود: بیشتر مشکلات کشور به خاطر عدم اعتماد به جوانان و نخبگان است. مسلما اگر مسئولان به سمت نخبگان دست دراز کنند مشکلات حل خواهند شد.

وی در رابطه با اینکه چرا اکنون جنبش دانشجویی به این نتیجه رسیده که چرا باید مطالبات اقتصادی را پیگیری کند، گفت: جنبش دانشجویی از همان ابتدا مطالبه‌گر بوده است و از زمانی که مشکلات وجود داشته‌اند جنبش دانشجویی خواستار رسیدگی به آنها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار