دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر عدم زمینه‌سازی فرهنگ در ارتباط با اقتصاد مقاومتی توسط مسئولان گفت: ما اگر قوه قضائیه قوی داشته باشیم که مفاسد اقتصادی را بررسی و در این رابطه حکم صادر کند اما نتوانیم فرهنگ منفعت‌طلبی را در کشور ریشه‌کن کنیم مشکل اقتصادی کشور حل نخواهد شد.

حمایت از تولید داخل حرف اصلی دانشجویان است/ عدم زمینه‌سازی فرهنگ در ارتباط با اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران،"علیرضا صفرپور" دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در نشست خبری « کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی"  ضمن تاکید بر عدم زمینه‌سازی فرهنگ در ارتباط با اقتصاد مقاومتی توسط مسئولان گفت: ما اگر قوه قضائیه قوی داشته باشیم که مفاسد اقتصادی را بررسی و در این رابطه حکم صادر کند اما نتوانیم فرهنگ منفعت‌طلبی را در کشور ریشه‌کن کنیم مشکل اقتصادی کشور حل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: تولید کننده داخلی وقتی مشاهده می‌کند با هزینه‌ای که می‌تواند محصول تولید کند قادر به وارد کردن همان کالاست و علاوه بر این موضوع از واردات سود بیشتری نیز می‌برد طبیعتا راهکار واردات را انتخاب خواهد کرد. این موضوع در رابطه با بخشی از مردم نیز صدق می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه مردم به جای خرید کالای ایرانی با کیفیت پایین‌تر به سمت کالای خارجی می‌روند،اظهار داشت: چراکه فرهنگ امروز می‌طلبد مردم به سمت کالای با کیفیت باشند. از نظر من دانشجویان به مسئله ترویج مسئله اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

وی با بیان اینکه ما دانشجویان پای اجرای اقتصاد مقاومتی ایستاده‌ایم افزود: اما در زمینه اقتصاد مقاومتی حرکت قابل توجهی را در دولت نمی‌بینیم به طور مثال در زمینه واردات گندم ما خود قادر به تامین نیاز گندم داخل هستیم اما در این زمینه با رشد واردات مواجه شدیم که نشان می‌دهد دولت نمی‌خواهد در این زمینه فعالیت کند.

صفرپور در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر مواردی که نشاندهنده عدم اعتقاد راسخ دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی است مصرف محصولات لوکس توسط مسئولان است که در این دولت این موضوع افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار