شاداب‌کیا در نشست خبری:

جناب روحانی! از اقتصاد سازشی شما احساس خطر می‌کنیم

دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی گفت: ما خطاب به رئیس جمهور می‌گوییم از اقتصاد سازشی شما احساس خطر می‌کنیم، قراردادهای اخیر باعث شده بازار ایران در اختیار کشورهای دیگر قرار بگیرد که همین موضوع نیز باعث بیکاری شاغلان شده است که فساد اجتماعی را در بر خواهد داشت.

جناب روحانی! از اقتصاد سازشی شما احساس خطر می‌کنیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا شاداب‌کیا دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی در نشست خبری « کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی» ضمن اشاره به تجمع جنبش دانشجویی در مقابل وزارت صنعت در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی است گفت: این کمیته متشکل از تمام جریانات دانشجویی است که اعتقاد دارد اقتصادنفتی باعث واردات و واردات باعث بروز فساد در کشور شده است.

وی افزود: ما خطاب به جناب روحانی می‌گوییم از اقتصاد سازشی شما احساس خطر می‌کنیم، قراردادهای اخیر باعث شده بازار ایران در اختیار کشورهای دیگر قرار بگیرد که همین موضوع نیز باعث بیکاری شاغلان شده است که فساد اجتماعی را در بر خواهد داشت.

وی با خطاب قرار دادن نعمت‌زاده  وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: جناب نعمت‌زاده موضع شما در مقابل این سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند واردات کشور را از پا در آورده است چیست؟ از نظر ما خیلی از صنعتگران و کشاورزان از نعمت‌زاده راضی نیستند. آنها همچنین از سازمان توسعه تجارت که رانت قانونی صادر می‌کند نیز راضی نیستند. رانت قانونی شبیه دروازه شهری است که یک شخص کلید آن را بر روی کشورهای دیگر باز می‌کند.

شاداب افزود: روز گذشته گودرزی مشاور نعمت‌زاده به ما گفت شما چه کسانی هستند که مقابل وزارتخانه تجمع کنید؟  اگر حرفی دارید تشریف بیاورید با آقای نعمت‌زاده جلسه‌ای داشته باشید. حرف ما در این تجمع این است که پاسخ وزارتخانه صنعت از اینکه چه جریانی باعث شده که تولید داخل شکل نگیرد؟ چرا که ما به این نتجیه رسیده‌ایم منافع عده‌ای با واردات گره خورده است.

وی با بیان اینکه 3 دلیل باعث از بین رفتن تولید داخلی شده است افزود: 3 موضوع سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی که کارت انحصاری واردات و صادرات را تولید می‌کند و بحث تبلیغات باعث توقف تولید داخل شده است.

دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی در رابطه با سخن تولیدکنندگان داخلی در قبال تبلیغات گفت: آنها می‌گویند کیفیت محصولات ما مطلوب است اما قدرت تبلیغ محصولات خود را همانند نمونه‌های خارجی نداریم. باید به مسئله تبلیغات نیز رسیدگی شود تا مردم بیش از گذشته ترغیب به خریداری محصولات داخلی شوند.

شاداب با تاکید بر اینکه مطالبات این کمیته مشخص است گفت: بحث واردات کالای لوکس در دولت قبل ممنوع شده بود هر چند واردات به اشکال مختلف انجام می‌شد اما در این دولت با تعرفه 60 درصد واردات کالای لوکس دوباره آزاد شد. ما معتقدیم باید جلوی این کار گرفته شود. به هر حال وارد کردن کالای لوکس بین مردم بار روانی ایجاد می‌کند و مقابله با این واردات درخواست مردم است چرا باید کالایی مشابه با کالای داخل به کشور وارد شود و به تولید کنندگان ضرر بزند. بحث بعدی مربوط به واردات محصولات کشاورزی است سوال اینجاست چرا باید ضریب خودکفایی آمریکا 11 باشد اما در مقابل ضریب خودکفایی ایران تنها نیم درصد باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما علاوه بر تجمعات در رابطه با اقتصاد مقاومتی کارگروه تشکیل خواهیم داد و این موضوع را به صورت مستمر پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار