عبدالملکی در تجمع دانشجویان مقابل وزارت صنعت معدن و تجارت:

چرا در سال 93 میزان واردات خودروهای لوکس افزایش پیدا کرده/ تقویت تولید ملی حربه دشمن را از بین می‌برد

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق گفت:کسانی که پشتیبان واردات هستند با هجمه‌های تبلیغاتی در صددند که مصرف کننده را به سمت استفاده از کالاهای وارداتی مجبور و سوق دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق با حضور در تجمع اعتراضی دانشجویان که در مقابل وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شده بود گفت: امروز ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و هدف دشمن ایجاد تورم قحطی و بیکاری در کشور ما است که اعمال تحریم‌ها نیز برای رسیدن به این اهداف است. 
وی تصریح کرد: این در حالی است که تقویت تولید ملی حربه دمشن را از بین می‌برد و کشور را در این جنگ اقتصادی پیروز می‌کند امروز مسئمولان باید به تقویت تولید ملی اقدام کرده که کاهش واردات نیز در همین راستا می‌باشد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با انتقاد از واردات بی‌رویه اظهار داشت: کسانی که پشتیبان واردات هستند با هجمه‌های تبلیغاتی در صددند که مصرف کننده را به سمت استفاده از کالاهای وارداتی مجبور و سوق دهند.  

وی افزود: واردات آنجا مشکل دارد که واردکننده بخاطر سود کلان وارداتی پول زیادی را هزینه کرده تا جلوی تصویر قانون مناسب را بگیرد. 

عبدالملکی با بیان اینکه وزارت صنعت باید برای کاهش واردات و رانت‌های موجود در این خصوص اقدامی جدی داشته باشد عنوان کرد: عده‌ای به جامعه القا می‌کنند که تولید داخلی اشکال دارد تا توانسته رانت وارداتی خود را داشته که این از کم کاری دستگاه‌های اجرایی است. 
 
وی در پایان با بیان اینکه چرا در سال 93 میزان خودروهای لوکس افزایش و این در صورتی که در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی قرار داریم خاطر نشان کرد: دانشجویان از 29 بهمن 93 مطالبه‌گری خود را در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز و این روز آغاز جریان مطالبه‌گری ماست. 
انتهای پیام/  
برچسب ها: عبدالملکی ، وزارت ، تجارت ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار