مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

واردات میوه، سیب و مرکبات تا سال 85 در کشور وجود نداشت

حسین صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: واردات میوه، سیب و مرکبات تا سال 85 در کشور وجود نداشت و به جز میوه های گرمسیری اصلا واردات میوه نداشتیم از سال 85 تعرفه واردات میوه از 45 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: عد‌ه‌ای به شدت وزارت جهاد کشاورزی را تحت فشار قرار داده‌اند که واردات میوه انجام شود، در طول یک دوره‌ای از سال 85 تا سال 91 شبکه ای از وارد کنندگان که تعداد معدودی هستند واردات سیب، پرتغال و مرکبات را انجام می دهند. اینها به وزارت جهاد کشاورزی فشار می آورند .

حسین صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ارتباط تلفنی با برنامه پایش اظهار کرد: واردات میوه، سیب و مرکبات تا سال 85 در کشور وجود نداشت و به جز میوه های گرمسیری اصلا واردات میوه نداشتیم از سال 85 تعرفه واردات میوه از 45 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در طول یک دوره ای از سال 85 تا سال 91 یک شبکه ای از وارد کنندگان که جمعیت معدودی هستند واردات سیب، پرتغال و مرکبات را انجام می دهند. سال های 89 و 90 اوج این واردات است. طبیعتا وقتی که سیب و مرکبات خارجی وارد سبد مصرفی میوه مردم می شود هم برای مردم فرهنگ سازی می شود و هم شبکه ای از تجار که معدود هستند که این امر را شکل می دهند.

وی افزود:یکی از اتفاقاتی که امسال افتاده کاهش 10 تا 15 درصدی برای مرکبات در کشور داریم به دلیل سرمازدگی و این کاهش تنها برای مرکبات بوده و سایر میوه ها افزایش تولید داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار