بیشتر آنچه رسانه های جهان در خصوص "معارضان" سوریه منتشر می سازند مشوش، مه آلود و مشکوک می باشد و به نحوی بر افکار مردم دیکته می‌شود که نمی‌توان آن را در هیچ عرف سیاسی و یا قواعد علمی مربوط به تعریف و مفاهیم "مخالف" گنجاند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ انبوهی از انواع تبلیغات رسانه‌ای در طول 24 ساعت شبانه روز وجود دارد که هر کدام خطرناک ترین اصطلاحات را در خصوص بحران سوریه و جنگ جاری در آن اطلاق می کنند؛ مانند:
"درگیری نیروهای حکومتی با نیروهای مخالف" و "آرمان سوریه"؛ این در حالی است که جهان به حضور سازمان تروریستی "القاعده" در خاک سوریه با دو زیر شاخه مهم خود یعنی "داعش" و "جبهه النصره" اذعان نموده اند و در همین حین نسبت به گروه های مشابه دیگر مانند "الجبهة الاسلامیة"،"جیش الامه" و دیگر گروهک های موجود غفلت ورزیده می شود.

"ارتش آزاد" که اساسا و به روشنی یکی از زیر شاخه های سازمان القاعده می باشد را آمریکا از آن به عنوان "مخالفان میانه رو" یاد می‌کند.

قبل از هر چیز باید گفت وظیفه  ملی ایجاب می کند "مخالفان سوریه" خود را از هرگونه شائبه تکفیری پاک سازند تا اندیشه ملی گرایی در نزد آنان بهبود یابد و تقویت گردد.

از این رو باید در خصوص مخالفان سوریه براساس خالی بودن آن از چند ملیتی ها و اندیشه تروریستی تکفیری در صدر هرگونه راه حل سیاسی یا کنفرانس و یا هر فعالیتی که به دنبال برطرف ساختن بحران سوریه می باشد توافق صورت گیرد؛ خلاصه می گوئیم: باید مخالفان شفاف سازی شوند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار